onsdag 6 maj 2009

Spader skärper sig

Skärp är tydligen bara för tjejer. Mamma och Pappa försöker/försökte alltid lära mig det när jag sa till pojkarna att de skulle ha ett skärp i brallorna. -"Det heter livrem!"

Spader är ju en brud i alla fall, så i hennes byxor är det numera väldigt nödvändigt att det sitter ett skärp. Samma gäller för kjolarna, medan klänningarna klarar sig galant. Spader tappar nämligen sina kläder utan skärp numera och det får jag tydligen bara göra när Esset är i närheten. Så skärp it is. I alla fall tills på fredag!

Fast när jag säger till Esset att jag nog inte klarar att vänta på honom ända tills på fredag svarar han bara -"Skärp dig!" Hoppas att han också får lov att skärpa sig...

2 kommentarer:

  1. Det var mycket skärp. Det är inte så att Spader funderat på hängslen...:-]

    SvaraRadera
  2. En del har ju både och... har Spader hört talas om i alla fall!

    SvaraRadera