torsdag 11 juni 2009

Spaders önskelista

Okej! Det ska bli den bästa sommaren ever.

Den bästa sommaren ever börjar i morgon trots att vädret inte visar sig från sin bästa sida. Spader stod och ropade på Paraplyfabriken i morse, -"Se litet glada ut, det regnar!", men det föll inte i allt för god jord.

Den bästa sommaren ever börjar i morgon trots att Esset lämnar Stockholm och Spader till förmån för San Remo och andra brudar.

Den bästa sommaren ever börjar i morgon eftersom Spader då jobbar den sista dagen -sedan ledigt till den 10.e augusti! Read my lips -10:e augusti känns låååångt borta!

Så Spader gjorde sig en önskelista som gäller sommaren, den bästa ever!
  1. Lära sig dansa foxtrot -eventuellt med gnuss!
  2. Spela litet kort -helst bridge då.
  3. Ett nystädat hus.
  4. En nyinflyttad lägenhet.
  5. Massor med jordgubbar och mjölk.
  6. Glada barn.
  7. Esset, tätt, tätt intill!

11 kommentarer:

  1. Det var ju en bra önskelista. Blev bara lite fundersam om vad det menas med gnuss. Kan det vara så att man gnussar sig mot varandra? För i så fall fattar jag precis....:-)

    SvaraRadera
  2. Gnuss är precis som det låter, något man dansar i norr... Esset har lovat att det ska bli gnuss! Vilken tur!

    SvaraRadera
  3. Bästa sommaren ever -det har Spader bestämt!

    SvaraRadera
  4. Jag tittar i min kristallkula, och - Spader har rätt! Hon får bästa sommaren ever!

    För ingenting blir någonsin bättre än vad man gör det till, och har Spader bestämt att det blir bästa sommaren ever så är det inget annat att fundera på ens. Så det så!

    SvaraRadera
  5. Jag håller på dig! Och hänger i, eller på tåget, äsch, du vet vad jag menar! ;)

    SvaraRadera
  6. Gnussandet tror jag nog redan att Spader kan, men det skulle väl vara det där med foxtrot som behöver tränas på då :-)

    SvaraRadera
  7. Tess: Du har så rätt! Vilken tur jag har som känner dig!
    Cina: Vet precis hur du menar! PUSS!
    Smina: Okej, tränar på foxtroten, men Esset hävdar att dubbelsteget är passé, hur är det med det egentligen?

    SvaraRadera
  8. hm, om du praktiserar foxtrot med gnuss protesterar sockerbiten o jag..! Någon ordning får det va ;)

    SvaraRadera
  9. Om vi bara gnussar inom hemmets fyra väggar då?

    SvaraRadera
  10. låter bra att gnussa lite extra i hemmet. där kan det aldig gnussas för mycket :-)

    SvaraRadera