torsdag 2 juli 2009

Spader förlåter

Det sade krasch, bom och klirr, och så var en av mina japanska porslinsfigurer i badrummet bortom all räddning. Det var tjejen som helt tappade huvudet - kanske som i mitt förhållande till Esset som lyckas räkna räntor och bolån i excel, trots att det är 30 grader varmt ute. Spader håller inte sitt huvud lika kallt...

-"Den ramlade helt av sig själv när jag flyttade den", påstod Äldste sonen. Spader låtsades att hon förlät honom eftersom figurerna i fråga ändå inte kommer att få plats i Järvastaden senare, men också på grund av det faktum att olyckan skedde under städning (!), visserligen en verksamhet av den ömma modern påkallad, men ändå.

Upptäcker senare att det ändå verkar som om man ett litet horn i sidan till honom, men bestämmer mig för att begrava allt gammalt groll när han kommer upp från källaren med orden.-"Ska jag sätta på litet kaffe? Jag tar med mig dammsugaren ned till källaren så att är färdigstädat inför flytten av soffan i morgon..."

Kaffe funkar som vilket plåster på såren som helst!

2 kommentarer:

  1. Spader är en öm och rar moder och äldsta sonen mycket smart. :) Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket smart är han, den unge mannen! KRAM!!

    SvaraRadera