söndag 9 augusti 2009

Spader är hemma hos...

... Äldste sonen. -"Fan vad foten är svullen, men den är nog bra på en vecka... jag har fan längtat efter er!" Sure, säger den ömma modern. -"Det är säkert, efter en vecka känns huset förbannat tomt!"

Från källaren hör Spader hur Junior dunkar på trummorna för allt vad han är värd...

Spader tänker att hon ska vara glad över att det inte är någon spik i foten i alla fall, barnen är friska, men knasiga och att man därför kan vara säker på var de hör hemma. I Huset vid Älven that is...

6 kommentarer:

  1. Huset vid älven är fantastiskt. De som bor där också! ;)

    SvaraRadera
  2. Okej Miss UD... idag behövde jag höra det! Massor med kramar!

    SvaraRadera
  3. Vad har du gjort med fossingen? Samma åkomma som mig? Hälsene/nedre vad-smärta? Fast jag är inte svullen. Något Midnattslopp blir det inte för mig på lördag vilket är jättetrist. Vore kul att höra dig heja på mig. Men kan faktiskt åka upp till Stockholm vid annat tillfälle så vi får tillfälle att träffas. Lovat J två gånger nu att åka upp och ballat ur båda gångerna. Men förr eller senare... Jag kan faktiskt inte springa nu! :( Skit.

    SvaraRadera
  4. Hurtis tippar att det kan gå över med vila -"när du tycker det är okej ska du vänta en dag till!" Var alldeles svullen på utsidan utan att ha vrickat/stukat och svårt att stödja på den... men nu har jag "vilat" hela dagen med högläge och det är redan bättre!

    Så synd att det inte blir något midnattslopp för dig, men det blir fler tillfällen att träffas. Åker ned till helgen och planerar fortfarande för Tjejmil! Hoppas att din fot ska ge med sig!!!! Massor med kramar till dig!!

    SvaraRadera
  5. Då är din lilla fot som ny till helgen låter det som.
    Det är bara när jag springer som det gör ont. Gå (spela golf) kan jag göra och köra spinning i alla fall.

    Klart det blir Tjejmilen för dig! Kramar

    SvaraRadera
  6. Bra att det i alla fall blir golf och spinning... kanske något för mig i vinter?

    SvaraRadera