torsdag 6 augusti 2009

Veckans ordspråk

En vandring på tusen mil börjar alltid med ett steg.

Så är det, men någon på jobbet undrade i våras hur lång Tjejmilen egentligen är. Det var svårt att inte idiotförklara, så Spader berättade bara att Tjejmilen är en mil som tjejer springer... och tanter över 40 utan koll. Som vill springa fortare än en timma. Som inte är i närheten av den tiden just nu, när det bara är 24 dagar kvar.

Även om det inte har blivit 1000 mil under det här året av träning sedan sist så har det allt blivit några. De började med ett steg så klart, ett litet steg som blev ett stort steg, kanske inte för mänskligheten, men för Spader. Ett stort steg av förvandling, men inuti är det fortfarande samma Spader som faktiskt bara vill vara lycklig.

Hur många mil man än ska vandra så ska de vandras med ett steg i taget, gärna tillsammans med någon, kanske som Spader, tillsammans med Esset. En liten hundpromenad i april ledde till milbanor i augusti och en flytt till huvudstaden?!

Små, små steg kan snabbt leda till sjumilakliv.

4 kommentarer:

  1. Ja, du Spader, livet är allt lite upp och ner - som en stege.
    Kul att titta in till dig och delta i dina funderingar.
    På tal om steg, jag har börjat med stegräknare, vilket jag för ett år sedan tyckte var var urlöjligt. Jag t.o.m. för stegdagbok på datorn. Herrn undrar hur det är fatt. Ja, det gör jag med, men jag måste "röra" på mig. Jag får ha dig som förebild.
    Kluvenheten, vad som är hemma, kan vara jobbig. Jag hade det så i tre år. Vilken lyckokänsla som infann sig när jag bara hade en nyckel att hålla reda på.
    Du har ju allt, något skall man längta efter - se det så,.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Viola! Du är mig en trogen vän på vägen, inget Örebro för dig i år? Kanske nästa? Stegräknare är pefekta, man kan tävla med sig själv och sätta stegmål som kan mätas. Keep up the good work! Jag ser det så, något att längta efter! Snart blir det litet kortspel också! Gick i alla fall vidare till guldfinalen i söndags även om det inte gick så himla bra väl där! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Måste bara kommentera "tjejmilen".
    Fick den här frågan för inte så länge sedan (25år): Varför heter inte dina bröder Sverresdotter också? Ja, vad svarar man på det!!

    SvaraRadera
  4. Meja: En troligt härlig fråga...Hoppas att Turkiet har varit bra!!

    SvaraRadera