tisdag 22 september 2009

Spaders glada tankar

I nöden prövas vännen... och Spader inser att hon i alla fall har ganska många av dem, ofta prövade rätt hårt, som får rycka in när det blir en krasch av ett eller annat slag.

Loppanlej hör alla Spaders hemligheter, hon peppar och pushar, tröstar och gläds med Spader. Nu ska hon ut och springa litet igen... så Spader får nöjet att ha henne med till Järvastaden i helgen. Så fick vi just sällskap på resan av A-L som också behöver komma ner till Sveriges huvudstad. Hon ska nämligen också hit! Buddy är det nya svarta... i alla fall i Lilla byn?

A-L ligger Spader extremt varmt om hjärtat för det var hon som hjälpte till att plantera Spaders äppelträd. Det äppelträd som hon fick av sina kusiner när hon fyllde trettio (30!)-ja, Spader har varit så ung-och som Henrik älskade och räknade alla (?) äpplen på varje år, med en min som om han var den värsta storbonden i trakten. Det var faktiskt det som Spader hade absolut svårast att lämna när hon sålde sitt hus på andra sidan älven.

Så med två brudar som Spader gillar i bilen så ska väl inte resan på fredag kännas lång, eller hur Esset? Ja, Junior ska också med, så vi får tyvärr räkna med Yo Petter eller något annat hela vägen. Snaaart fredag!

4 kommentarer:

  1. Du är värd alla goa vänner i hela världen.

    SvaraRadera
  2. Och jag är så glad att du är en av dem! Du är världens raraste Cicki!

    SvaraRadera
  3. Jag är glad att jag får vara en av dem. När du finns mer permanent här nere så får det lov att bli en träff. Nu skuttar du ju bara fram och tillbaka en massa.....:-)

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag längtar verkligen efter att få träffa dig på riktigt! Men som du säger, nu är det mest en massa bilkörning åt alla håll och kanter!Har ju 4,5 mil till jobbet också! Är nog väldigt, väldigt trött och ser fram emot att få vara i Järvastaden hela lovet-och pussa på Esset!

    Jag vill så gärna smaka allt ditt goda bröd och svampsoppan, men mest av allt vill jag ändå ge dig en riktigt stor IRL-kram!

    SvaraRadera