tisdag 20 oktober 2009

Det tävlas också

Jo, men visst. I Huset vid Älven och i lägenheten i Järvastaden sitter det påsar för utbrunna värmljus. Det samlas nämligen på sådana. Det tänds ljus i massor. Ideligen. Det gjordes det visserligen förut också, men nu har det tagit sig till ännu en dimension. Nu är det tävling. Den stora värmeljusjakten.

Värmeljus är ju något man faktiskt behöver i Lilla byn, den mörkaste pistade björnhålan och köldhålet i Norden. Eller var det Svartlien?

Om du är en granne som läser här kan du också samla. Om du inte vill avslöja dig kan du hänga dina värmeljus på dörren. Är det tävling, så är det!

8 kommentarer:

  1. Värmeljus, värmeljus! Visst är det väl ett fint namn?!
    Är det tävling så är det! Fick nästan hålla mig igår kväll då jag såg genom grannens köksfönster att hon tänt värmeljus! Ville ha ju! Fast sen, när de slocknat! Jor´å, tävlingen pågår här i Lilla Staden också!

    SvaraRadera
  2. Tänk hur det är, tävling är grejen liksom!

    SvaraRadera
  3. Klart vi ska samla!!! Men jag lämnar dom definitivt inte på dörren, byter dom däremot gärna mot en kopp kaffe :) Stora kramen från andra sida älven...

    SvaraRadera
  4. K är så välkommen på kaffe så!! KRAAM!

    SvaraRadera
  5. Jag har MASSOR av tomma värmeljus-formar i min återvinningsstationshink.

    Men klart familjen Spader ska ha dem istället för metallförpackningscontainern!

    SvaraRadera
  6. Så klart! Då är det nog så att Spader måste göra en kombinerad hälsa på katter/hästar/hämta värmeljus-resa till Tess del av Lilla byn i höst!

    Blir ju aldrig av!!

    SvaraRadera
  7. Det kanske blir bättre med tid för båda två när mörkret faller lite tidigare???

    SvaraRadera
  8. YUP, det verkar som en utmärkt idé och nu när jag ska bli så frisk sååå! KRAM!!

    SvaraRadera