fredag 2 oktober 2009

Långa lungor

Det är stora lungor man ska ha, men nu när Spader är sååå smal, (ja de påstod det, sjuksyrrorna som gjorde lungröntgen på Spader nyss) så skulle man tänka på att lungorna nog var långa !? Man kommer onekligen att tänka på häng.

Det är möjligt att inte bloggläsarna tycker det låter lika roligt som Spader gör, men så lider ni fömodligen av brist på Cocillana också.

Doktorn tyckte det var trevligt att Spader uppskattade sin medicin! På måndag ska det tas fler prover som inte kunde tas på fredagar, ibland är Lilla byn väldigt liten...

5 kommentarer:

  1. Haha! Visserligen arbetar jag inom vården när det beger sig, men "hänglungor"!!!!!! ;)...
    Krya på dig! Ordentligt!
    Varm kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, man ska ju stå still när man röntgar, men det är svårt när skrattet kommer... KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Har precis varit och lyssnat på din son och han har absolut STORA lungor. Wow, vilken sångare! Han framförde Svenne Rubins låtar minst lika bra som originalet. Jag är verkligen imponerad.

    SvaraRadera
  4. Spader tar andra droger än Smina men jag tycker ändå att det e roligt med långa lungor......undrar just vad jag har för lungor? Tjocka lungor kanske? Spader tar helt lagligt morfin medans Smina tar sig alkohol (som också är lagligt eftersom jag är över 18 år), i denna stund av alkohol intag så saknade jag Spader mycket. Men eftersom Spader nu har långa lungor och går på hostmedecin ala turbo så kan jag förstå att en alkoholtoxisk Smina inte e så rolig att umgås med.

    Med risk för att jag i morgon (under lite nyktrare omständigheter )kommer att tycka att detta inlägg är pinsamt så kommer jag ändå att posta på det. Jag vill bara önska Spader ett snabbt tillfrisknaden och att du slipper hosta ur dig dina långa lungor. Det skulle inte vara bra. Krya på dig nu för bövelen ! :-)

    SvaraRadera
  5. Rosa damen: Vad du gläder mitt arma modershjärta! Blir alldeles varm!
    Smina: Hostar mindre, pussas mer. Nya tag med AW snart! Puss! Lovar att krya på mig!

    SvaraRadera