torsdag 22 oktober 2009

Om källare

Spader tycker generellt illa om källare. De innehåller oftast diverse bråte och/eller kryp. Luktar underligt gör de också. Spaders källare innehåller alla tidigare features samt ett trumrum och en tonårsson.

Huruvida Malin Wollin tycker illa om källare i allmänhet och sin i synnerhet, eller om det bara är skräpet som finns på nedre plan som fungerar som krisskapare framgår inte riktigt i den här krönikan.

125 kvadratmeter fyllda med skit har Malin och hennes Joachim.

Spader och hennes kids har betydligt mer. Ibland får det Spader att nästan gå upp i atomer av ilska och frustration. Till sommaren är det historia -på ett eller annat sätt. Soptippen, f-låt återvinningscentralen, finns alltid som en slutgiltig lösning.

I Järvastaden finns ingen plats för gammalt skräp. Det finns inte ens plats för alla bra grejer ju. Men det känns som om Spader och Esset ska klara sig från "Källarkrisen" i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Hahaha - den där krönikan satte fingret precis på det onda stället eftersom jag just nu håller till i källaren. Blir osams med mig själv när jag ser all skit man sparar.

    Man är väl smått sinnessjuk som hamstrar. ;)

    (Blocket finns. Det finns, som sagt, dom som gillar att samla på sig lite...)

    SvaraRadera
  2. Till sommmaren... Oj, oj, oj. Vem ska då ta hand om "mina" elever under höstterminen?

    Trummor kan man väl förresten inte ha i Järvastaden? Kan tänka mig att lägga ett bud. Någon tonårsson vet jag emellertid inte om jag är intresserad av :)

    Forskar'n

    SvaraRadera
  3. Vindvirvel: Jajamen, Blocket finns ju! Ha en toppenhelg!

    Forskar'n: Det verkar som om överenskommelsen med mormodern innhåller trumuppställning i Stäket. Om det skulle ändras återkommer vi. Såväl tonårsson och Junior var tämligen billiga under delar av gårdagskvällen så... Men snart (det står verkligen inte på) så vet du hur det är att ha en alldeles egen tonårsson... Och det där med kidsen på jobbet ska väl ordna sig...

    SvaraRadera