tisdag 3 november 2009

Äldste sonen rättar in sig i ledet...

Det har av diverse olika anledningar diskuterats rädslor i Spaders liv på slutet.

Spader är konflikträdd. Så är det. Eller hon backar åtminstone länge. Om det inte gäller att ta en fight för kidsen, mamma eller Esset. Då jävlar. Då kan alla backstabbing bitches hoppa upp och sätta sig på att det blir åka av.

Eller så kan det helt enkelt bli så som Esset säger att när det gäller familjen är Spader inte ett dugg konflikträdd. Äldste sonen "råkade ha det en anings stökigt på det nedre planet". Det är hans version. Enligt Spaders version såg det ut som andra världskriget hade dragit fram i källaren.

Spader meddelade därför den Äldste sonen att han torde röja upp svinstian snabbare än en oljad blixt om inte diverse tunga sanktioner skulle inträda. Spaders samtalston vid framförandet av kravet var inte märkt av konflikträdsla. Esset tyckte det var trivsamt att han för närvarande befinner sig i Järvastaden.

Undrar när Spader och Esset ändå kommer att förstå att de numera tillhör samma familj?

Äldste sonen meddelar att städningen är klar. Dags för inspektion.

2 kommentarer:

  1. Oh guuud vad jag känner igen mig. Precis som du undviker jag konflikter in i det längsta, MEN om någon så mycket som petar på maken eller mina barn då ser Fru Choklad RÖTT och då märks den annars så diplomatiska framtoning som jag försöker upprätthålla inte av ett smack. Lilla damen har ju ännu inte kommit upp i den ålder där man får utbrott över saker hon gör (eller inte gör). Sonen däremot har nog hört Fru Choklads fulla röstkapacitet både en och två gånger. Han skulle nog inte heller kalla mig konfliktundvikande..... Men vad gäller resten av världen så.... :D

    SvaraRadera
  2. Förr var Spader inte konflikträdd på det sätt som hon är nu, har livet lärt henne ett och annat?!?

    SvaraRadera