onsdag 11 november 2009

Man har talat om för...

...åttaåringen, typ åtta gånger, att det är dags att sova nu.

Så hör man helt ett flåsande och väsande från sovrummet, höjer litet på ena ögonbrynet och inser att det är Darth Vader som är uppe och skrotar runt.

-Vad gör du?
-Inget som du behöver bekymra dig om... (sagt av åttaårs-son med tonårsbrorsa)
-Vad göööör du?
-Inget, eller letar efter en tidning... (med Vader rösten liksom)

Något annat man borde ha i sovrummet? En riktig karl kanske?

På fredag kommer Esset. Undrar om han vill låna masken? Eller är Halloween obönhörligen över för i år?

3 kommentarer:

  1. hahhahaha.....visst e det festligt att de små verkligen insuper sina tonårssyskons vokabulär.

    Du dizar mig.
    Bry dig inte.
    Skiter väl jag i.
    Vad då,e du dum i huvet eller?
    Va dåå rååå?
    ORKA!
    osv....men jag har aldrig hört det hela med en Darth Vader röst. Bara tanken för mig att skratta hejdlöst. Kanske skulle inhandla en sån sak bara för att förgylla vardagen en aning :-)

    SvaraRadera
  2. Du kan få låna, efter helgen vill säga. Nu väntar man på att få höra "Hallo baby" med Vader-rösten...

    SvaraRadera
  3. Oooohhh shit. Måste ju nästan vara som om Bengt Magnusson på TV 4 skulle säga så. Han har ju ganska hes röst men han flåsar väldigt sällan, iaf inte när jag hör :-)

    SvaraRadera