fredag 6 november 2009

Spader och Esset

Spader ringer till Esset som vanligt på morgonen. Det snöar. Spader får lyssna på Essets röst i telefonsvararen. Han säger att man ska tala om sitt namn och nummer så ringer han upp. Han påstår att den som ringer får ha en bra dag.

Spader vet att det kommer bli en bra dag. Trots snön. Hon berättar att hon heter Spader. Vilket nummer? Spader talar om att det är hon som är nummer ett.

Esset ringer upp senare. Han säger att det är skönt att Spader numera har allt precis klart för sig. Hon är Nummer Ett!

Spader är nervös inför morgondagens tävling i Göteborg. Lägger därför in sin theme song. Vi får väl se om det hjälper!



UPDATE: Ringer för att prata med honom igen. Han svarar med ett skratt att Spader få ge sig till tåls för att han sitter mitt i möte. Spader säger hej då och vet att hon är Nummer Ett. Efter jobbet då...

4 kommentarer:

  1. :)!
    Klart Esset blir glad när du förstår att du är nr 1! Det har ju han vetat länge, precis som vi andra!
    Det var en himla bra theme song, den fastnar och den ska jag nynna på hela dagen idag. Behöver jag. Jag lånar den lite, Spader!
    Lycka till i Göteborg!!!!!
    Trevlig helg!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Raraste cina! Låna på du, det är en theme song som räcker åt alla -som verkligen fastnar! Ha en toppenhelg ni också -Norrköping eller hur? KRAAAM!

    SvaraRadera
  3. Vilka minnen! Jag var nog lite in löööve i käre Chesney vill jag minnas, haha :D
    Och det är klart du är nummer 1!!!

    SvaraRadera
  4. Annie: Han påstår det, ibland har jag ingen aning om varför. Visst är det en theme song att älska?
    Anonym: There are anonymous comments, and there are anonymous comments. Some comments you are bound to like. Eller så är det bara spam...
    ;-))

    SvaraRadera