torsdag 5 november 2009

Ute är mörkt och kallt....

... men inne husen...

är det fasiken inte Lucia alls utan bara en sketen torsdag i november liksom.

Men folk är förtjusta över att det blir så ljuuuuust ute nu. Yippie! Skitmörkt ändå och kallt - skitkallt! Eller kanske mer runt nollan, men ändå. You get the point. Man måste ta bilen hem också. I snön.

Inne i husen räknar några galna kids (esteter) matematik A och matematik B... rörigt och roligt.

"-Varför är det inte sommar hela tiden?" Frågar de mig... Fan vet!

-"Skulle du inte bli förvånad om jag var klar med hela kursen till jul?" Jooo, svarar jag.

3 kommentarer:

  1. Hmm ja det där med att det blir så ljuuust ute bara för att det är snö.... well marginellt om du frågar mig. Kallt är det i alla fall och det är på nått sätt det värsta. Håller helt med dina kids. Spader: Varför ÄR det inte sommar hela tiden?
    Matematik A och B å det är så det heter nu för tiden... När jag pluggade så var det bara matte... Oj jag är nog lite gammal :S

    SvaraRadera
  2. Snart ses vi. Är det kul eller kul?

    SvaraRadera
  3. Fru Choklad: Om man visste varför det inte är sommar hela tiden kunde man ju fixa det... Spader är också gammal! Skitgammal...
    Miss UD: Dubbelt så kul som vi ska ha går inte! PUSS!

    SvaraRadera