torsdag 3 december 2009

Spader är inte rädd för att...

... hon ska ångra sig. Inte ens när det gäller jobbet. Det kommer alltid nya jobb. Eller är det kanske så att ingen kommer att vilja ha henne där i huvudstaden?

Spader är rädd för att Esset ska ångra sig. Spader är jätterädd att han ska sluta älska. Esset skojar med hennes rädsla och menar att det nog ska ordna sig bara hon sköter sig. Men det är ju just det. Spader är verkligen inte så skötsam.
  • Hon bjuder litet hur som helst som hon känner för och följer inte systemet.
  • Hon är gapig och slarvig.
  • Hon oroar sig när man ska vara en cool cucumber liksom.
  • Hon säger fel saker offentligt.
  • Hon gör bort sig litet grand i största allmänhet.
Men som Malin Wollin nu skriver, tänk om vi ångrar oss och så dör vi. Ska man då hoppas att man dör innan man hinner ångra sig? Henrik kanske bara lät bli att ångra sig för att han inte hann?

I morgon är det fredag. Och ännu har Esset i varje fall inte slutat att älska. Säger han.

13 kommentarer:

  1. De där rädslorna är jättejobbiga. Jag vet, de har funnits hos mig också. Men en dag så vågar man faktiskt lita på att man är älskad och att den älskade inte ska sluta älska. I alla fall inte utan att säga till i förväg. Kramis på sig kära Spader.

    SvaraRadera
  2. Men Cicki, jag är ju rädd, till och med, för att han ska säga till i förväg. För hur skulle det vara om man vara tvungen att ändra på sig (i de större sakerna, som till exempel den man är) för att han inte skulle sluta älska? Kommer inte ihåg att jag skulle ha varit så här ängslig av mig förra gången? Ung och säker på mig själv?

    KRAM, världens bästa Cicki!

    SvaraRadera
  3. Du är väl tillräckligt gammal för att veta att man aldrig ska ändra på sig. Om han älskar dig nu så älskar han dig precis som du är här och nu. Det är väl ett dumt koncept att ändra på. Din lilla stora dumbom.....:-)

    SvaraRadera
  4. Så här är det; Om du inte duger som du är så är HAN som inget är att ha!

    Och en sak till; INGEN är perfekt! Visst är det skönt att veta?!?

    SvaraRadera
  5. Cicki: Klart man är tillräckligt gammal... och fullständigt galet orolig jämt.... PUSS!

    Tess: Inte ens han är perfekt, men jag är totalt galen i honom... Stora kramen!

    SvaraRadera
  6. Ja, den här rädslan! Den är något att jobba med. Att våga lita på känslan att vara älskad som man är, är ju att våga ge sig hän och släppa taget lite. Och har man levt ett tag vet vi ju att det blir så rörigt om man börjar göra om sig för att behaga andra. Man tappar ju alldeles bort sig! Nä du Spader! Var bara du! Härifrån ser det ut som ett vinnande koncept! Esset hjärtar Spader. Om du frågar mig!
    En alldeles jättemysig helg önskar jag er!
    Puss och kram!

    SvaraRadera
  7. Cina: Spader hjärtar Esset, och ja, Esset hjärtar Spader. Och ändra på sig är så skitsvårt, fast en del måste man ju jämka litet, till exempel i systemet...

    Ha en toppenhelg ni också i födelsedagarnas månad! Stora kramen!

    SvaraRadera
  8. Åh, men jag tycker du verkar helt underbar - och en person utan egenheter - vad blir det för personlighet? :)
    kram på dig

    SvaraRadera
  9. Annie, du är en raring! Visst -en del egenheter måste man ju ha! Stora kramen!

    SvaraRadera
  10. Cina verkar vara en klok tjej. Jag har sagt det förr och säger det igen.
    Man ska bara vara sig själv, och det gäller dig också Spader!
    Puss&Kram / Esset

    SvaraRadera
  11. Håller med de ovanstående, du verkar vara en härlig person och om Esset inte älskat dig precis som du är hade det inte varit ni två nu vilket det ju är:-)

    SvaraRadera
  12. Jag tycker att su verkar vara en synnerligen modig kvinna! Esset har gjort ett bra val!

    SvaraRadera
  13. Esset: Vet ju att det är så, men när man är en sådan där tjej som bara är fööör mycket... man skakar på huvudet åt sig mellan varven.

    Hanton: Ja, Esset älskar Spader. I dag är man helt övertygad, på tisdag om en vecka är man helt renons på självförtroende igen. Varför är det så?

    Mifflan: Ja, ibland är jag jättemodig, men ibland förvånar jag verkligen mig själv... Esset påstår att han är nöjd, så kanske har han valt rätt...

    SvaraRadera