måndag 7 december 2009

Spader säger till Esset att...

... hon älskar honom. Hon brukar drämma till med det litet nu och då. Mest för att det är sant.

Ibland är nivån på högstadiet ungefär. Spader hjärtar Esset = SANT, liksom.

Han frågar henne varför hon älskar honom. Hon blir honom inte svaret skyldig. Hon har tänkt efter.

Eftersom:
Han får henne att skratta.
Han får henne att känna.
Han får henne att leva igen, på riktigt.
Han får henne att vilja tävla, i allt.
Han får henne att vilja fightas för honom om så behövs.
Han får henne att spela kort.
Han får henne att laga mat igen.

-Du har ju redan vunnit tävlingen, säger han.
-Vilken tävling?
-Du är ju redan den käraste alla vet. Eller är det kanske jag?

Hoppas att han vinner den tävlingen...

4 kommentarer:

  1. Det är bra anledningar för att älska någon.

    SvaraRadera
  2. Cicki: Riktigt bra anledningar -faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Underbart. att ha någon att älska och bli älskad av är så viktigt. Utan min man och mina barn skulle jag nog dö på riktigt. De är blodet i mina ådror och luften jag andas, så jag förstår hur du känner ;)

    SvaraRadera
  4. Jo, men det var ju så det var, en gång förut! Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva det igen... Men det är klart, kidsen var ju faktiskt kvar! Annars hade jag kanske valt annorlunda, då för några år sedan som känns som en evighet och ändå så nyss...

    SvaraRadera