måndag 11 januari 2010

Dr Ingerun...

... har kanske blivit uppringd av Spaders doktor Birgit för konsultation.

Så här skrev Dr Ingerun (bl a) för någon dag sedan..."Om det inte är ren torrhosta så be att få Mollipect! Slemlösande och lätt luftrörsvidgande så man kan andas igen och hostan brukar bli bättre redan efter nån dag."

Dr Birgit har gjort en massa saker i dag - bland annat skrivit ut Mollipect.

Så om någon dag tänker Spader vara frisk -bara så ni vet...

Var doktor Ingerun huserar? Här finns hon!

7 kommentarer:

  1. Nej du det är samma här. Systemet styrs av de som är smartast, argument som att det är bättre... eller så kan man ju inte spela... kommer man inte långt med mot ... då spelar vi inte...

    SvaraRadera
  2. Mats: Nu skrattar jag -det låter som taget ur en konversation som vi roar oss med ibland, Esset och jag!

    SvaraRadera
  3. Se till att bli frisk nu spader! Snart får du semlor hos Gun! Det är nog det som saknas tror jag. Molli... vad det nu hette, pah!

    SvaraRadera
  4. Vad ovanligt att ha sin doktor i datorn.
    Har hört att Mollipect är lika verkningsfullt som varmt vatten. Men det är ju bara vad jag hört förstås.

    SvaraRadera
  5. På jobbet brukar chefen i alla fall lyssna på mina förslag innan han säger; "Det där är säkert bra men nu gör vi som jag säger"
    /Esset

    SvaraRadera
  6. Perfekt, Mollipect! Du är så gott som frisk redan. Dr Ingerun P.s Dr Nilla verkar inte helt seriös. Inte kan man ge patientråd på hörsägen?! :)

    SvaraRadera
  7. Loppis: Semla funkar mot allt! Och att träffa kompisarna på jobbet...
    Nilla: Vatten -då måste Cider väl vara absolut bäst?
    Esset: Du fattar så bra!
    Dr Ingerun: Mitt orakel!

    SvaraRadera