söndag 21 mars 2010

Gästbloggare Junior aka Headshooter

Alltså, morsan bara tjatar om att få låna datorn ibland, men inte när Esset är här! Då får jag vara i datorn så mycket jag vill -nästan - för de två bara pussas, promenerar, städar, vilar och så.

Det var många som ville köpa vårat hus, eller kanske inte köpa precis, men kolla. Mitt rum är finast för jag har valt golv och tapeter själv -fast datorn är skitdålig så den ska jag sälja. Mamma säger att jag är dum, ingen vill väl köpa den. En klasskompis behövde ett större hus så hon skulle nog köpa det och datorn -hon är ju tjej. Det ska komma fyra till och kolla på huset på fredag, men då är vi redan i Järvastaden.

Morsan säger att jag är blond. Det är hennes fel, för jag får ju inte färga håret svart som brorsan. Fast jag vill.

Hon har kollat på massa blonda tanter som är från Sverige och bor i Hollywood. Kallar dom för Orsaplattor. Brorsan säger att det är för att det är spån i såna. De skrattar jättemycket åt tanterna som verkar vara rika. Vilken tur att de inte behöver jobba om de är litet spåniga.

Snart ska vi flytta till Stockholm. Det blir skitbra för då ska jag få morsans dator på mitt rum, så kan jag döda zombies hela tiden.

Nu när Esset har åkt till Järvastaden är morsan skitsur och tvingar mig attt göra läxorna och sånt hela tiden. Hon är gladare och hostar mindre när Esset är här. Och när hon skäller på oss tre för att vi gör fel saker i fel ordning än vad som står på lappen så struntar Esset bara i det.

Han är så cool, det törs inte brorsan och jag vara när morsan blir så där arg. Då köper han bara tunnbrödsrulle åt morsan så skrattar hon. Han säger att det är så man ska göra med tjejer; mata dom. Jag tycker man kan reta dom! Utom morsan förstås - det är rätt farligt -dataförbud kan det bli då.

Brorsan lärde mig en cool grej idag... En kille gjorde V-tecknet och det betyder Peace, love and two carrots. Morsan tyckte det var jätteroligt och skrattade jättelänge -tills hon hostade. Hon är ju superfånig alltså.

Nä, nu måste jag döda litet zombies innan det är sovdags. Keep your heads down, motherfuckers! Så får jag inte säga, men morsan hörde väl inte, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar