måndag 15 mars 2010

Ser ut att bli...

... en vecka som gränsar mot galenskap. Det ska uppdateras studieomdömen, ringas APU-platser, dykas ned i rättningshögen, tränas på BBO och klivas upp på Wii-brädan.

Att det ska visas 253 kvadratmeter boyta i Huset vid Älven på lördag klockan 13 lugnar inte nämnvärt eller ökar tiden som blir över för bubbelbad.

När Spader och Esset klev ur sängen 04.15 i morse hade Spader den fördelen att hon kunde gå och lägga sig för att sova någon timme till medan Esset hade 35 mils bilkörning framför sig. Om inte tankarna snurrade så. Det vara bara att kliva ur sängen och gå in för duschen och datorn i stället.

Men vet ni, bloggläsare, Spader har ett stort leende i ansiktet som kommer ända inifrån hjärtat, nej kanske mer lungorna. För det är verkligen så att Spader andas lättare och hostar betydligt mindre. Det har promenerats på, till och med i en litet raskare takt, utan större attacker. Det verkar som om medcinen Spader har fått kan hjälpa. En större dos av Essets pussar satt inte heller fel.

Så nu tar vi nya friska tag, tänker oss att gå ned semlekilona (inte så många faktiskt) och försöker spöa Esset med träningsminuter på Funbeat. Just nu ledar han, men han ska få sååå mycket pisk! YUP!! Om solen får för sig att skina på som de senaste dagarna ska det till och med bli någon utomhuspromenad igen.

2 kommentarer:

  1. om jag känner dig rätt kommer du att piska upp honom ordentligt på funbeat, tur jag har några minuter till godo där...!!

    SvaraRadera
  2. Jag ser tyvärr inte dina minuter längre när jag går in där -för jag blundar... Du är inte min kompis!
    ;-))

    SvaraRadera