onsdag 14 april 2010

Junior frågar

-"När kommer Esset?"
-Varför undrar du det?
-"Han måste ta med sig ett par skor till mig!"
Varför det?
-"Jo, jag har bara en sko!"
-Har du gått hem från skolan med bara en sko?
-"Nej, jag har tappat bort den nu när jag kom hem, och jag hittar inga fler."

Så, Esset. När kommer du? Cinderella calling liksom.

UPDATE: Spader gick senare ut i hallen. Räknade skor innanför dörren. En -två -tre -fyra. Mattelärare ju. Frågade Junior vilken sko som saknades. Den nya. Mamman till sockergrynet meddelade skostatus modell nya som bägge närvarande. -"Näe..." Mamman tog med sig paret och visade. En -två. -"Jag kan faktiskt räkna till två", sade Junior... Are you sure? Engelska för blonda: Är du sur? Apparently not.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! "Jag har tappat bort den nu när jag kom hem" hahahaha

    Sånt trodde jag bara hände i vårt stökiga hem.

    SvaraRadera
  2. Ja, man fattar inget, vi som nyss har haft husvisningar och bara kommit hem. Vi har ju ALLT bortplockat. Utom några pistoler i LEGO, litet varstans. Eller kanske mer överallt!

    SvaraRadera