söndag 11 april 2010

Söndagsmorgon

Järvastaden. En torktumlare med tvätt från gårdagskvällen snurrar i badrummet och det är... normalt. Eller? Junior sover fortfarande, Esset stack iväg på kortspel för flera timmar sedan och Spader själv dricker ett stort glas kaffe med mjölk och tänker att det blir tvunget att ta ned latteskedarna redan till helgen.

Flyttfrossa.

Hur ska vi få plats med alla saker? Tankarna fladdrar och far åt alla håll och Spader glömmer att hon nyss har lovat Esset att inte stressa upp sig utan att kämpa mot -coola ner sig litet.

Så Spader tänker att hon ska låta torktumlaren jobba klart, packa ned några få saker i en väska och styra kosan mot Huset vid Älven.

Kontraktet ska skrivas på i morgon och Spader ska jobba nio veckor till i Lilla jobb-byn.

Sedan är alla söndagsmorgnar alltid lugna och sköna i Järvastaden. Eller?

3 kommentarer:

  1. Jag kan förstå din stresskänsla. Jag hade känt likadant. Men du Spader, i slutänden så fixar allt sig till det bästa. Hur det går till har jag inte en aning om? Jag bara vet att det blir så. Megakram

    SvaraRadera
  2. Massor med prylar man inte behöver - som någon annan kan behöva, kan vara en lösning.
    Jo, söndagsmorgnarna är härliga - de blir vad man gör dom till.
    Tag det lugnt.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Cicki: Jag litar på dig! KRAM!
    Viola: Det ska komma prylar till andra -you bet! KRAM!

    SvaraRadera