måndag 3 maj 2010

Funderar över...

... rubriken på veckans första blogginlägg. Det är det som sätter standarden. Tänker "Hej Hosta!" eller "Det är måndag, prata inte med mig för då måste jag tyvärr döda dig!"

Mindre än två månader kvar tills det bor en annan familj i Huset vid Älven. Spader har en och annan liten detalj kvar att fixa innan dess, men det ordnar sig. I värsta fall får man väl sova litet mindre när tiden håller på att slut. Inte för att Spader brukar sova några större mängder precis. Varken med eller utan Esset i närheten.

Tänker på veckans lektioner. Samhällskunskapen. Inser att blondiner behöver litet sånt också, inte bara engelska och matte.

Om man inte lämnar in det gula pappret till Skatteverket idag kan det bli riktigt dyrt och mindre pengar kvar till nödvändiga saker, som smink och solarium. Det går att fixa med en dator och/eller telefon, men tänk då på att vara försiktig med naglarna på tangentbordet.

Nej, man får inte göra avdrag för högklackade skor eller handväskor, trots att de var svindyra. Man får heller inte göra avdrag för resor till och från den "hemlige älskaren". Andra eventuella frågor kring "den där lappen med siffror på" kan ställas i kommentarsfältet nedan. Spader lovar att svara i mån av tid.

3 kommentarer:

  1. Haha, jag gillar den där repliken med död i! =)

    Och inser att det förmodligen är sista dagen att deklarera idag? *helvetesjävlaskitskit*

    SvaraRadera
  2. Jag sover inte heller särskilt mycket TROTS tröttheten. Knepigt! Så bodde jag närmare kunde jag ju hjälpt dig med ett och annat. Nu hjälper jag till härifrån, med hejarop och uppmuntrande visa ord i stället! ;)
    Den där sifferlappen har gjort att jag behöver färga håret idag! Skruttdeklaration!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nilla: Var litet kreativ, poppa upp deklarationen med några hippa avdrag så blir det spännande att se om Skatteverket hör av sig! Dra av för research till en kommande bok?
    Cina: Hejarop och uppmuntrande visa ord är ju värsta grejen! Sifferlappen är ju skitkul! KRAM!!

    SvaraRadera