måndag 31 maj 2010

Om Junior

En liten Junior som har mycket i huvudet. Det brukar bubbla över just den här tiden. Kanske är även hans ögon "känsliga för grönt". Så ska vi flytta också. Färre och färre grejer framme! I skolan bråkar och bökar han. Hemma stökar och gnäller han. Men så ser han plötsligt litet gladare ut!

-"Jag kanske har en låstasamamma". Den riktiga mamman blir litet fundersam och tänker att hon är tämligen säker på sin mammastatus i Huset vid Älven.
-Nej, du har ingen låtsasmamma!
-Jo, fast pappa kanske har träffat en ny tjej i himlen! Det vet man inte!
-Din pappa får inte träffa andra tjejer för mig! Punkt!

Eller tycker ni att det är litet för svartsjukt av mig? I morgon börjar juni. Esset säger att han gillar juni. Kanske kan juni få hamna på medel i vår familj då?

5 kommentarer:

  1. Spader, det där var mycket missunnsamt mot Henrik. Får du skaffa nytt så får väl han det också. Skärpning!

    SvaraRadera
  2. Cicki: Jag bara tycker att han måste tänka sig för! ;-))

    SvaraRadera
  3. Åh vad han funderar, Junior! Fina tankar tycker jag! Lite svartsjukt är det allt men högst mänskligt! Idag är det juni. Har också haft nedräkning. "Medel" vore inte så dumt. Hoppas på det!
    Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Ja, men eller hur! Man har litet svårt att tänka sig att en annan tjej skulle få vara med ens man utan att man ens har gjort slut... Vi jobbar för att nå medel!

    SvaraRadera