söndag 13 juni 2010

I Lilla byn regnar det...

... och regnar... 100 millimeter regn har det kommit det senaste dygnet. I Spaders kurs "Matematik för blonda" kan man bara meddela att det är så pass mycket regn att det blir blött!

I Huset vid Älven börjar det eka. Tavlorna på väggarna tas ned och gardinerna viks ihop. Skåpen töms och kartongerna fylls. Det ekar litet i Spaders hjärta också. Fast längst till höger ligger Esset och skramlar. Han använder sig av alla instrument som finns i en orkester. Och ändå. Det är juni. Det regnar.

Spader ska vara sjukskriven sista arbetsveckan och vila. Funderar över livet och bloggen. Men fattar inga som helst beslut om någonting just nu.

Man borde kunna titta tillbaka och se allt bra som man har gjort men så är det inte... Från den 21:a juni är Spader och Junior skrivna i Stockholm. Det gäller att bara klara sig fram dit. Det ska gå. Det måste gå! Nog går det väl?

6 kommentarer:

  1. Det är klart det går. Fast jag förstår dina tankar och känslor. De hade jag också när jag släppte min lägenhet. Trots att sambon och jag bott ihop i nästan ett helt år. Jag hade hyrt ut min lägenhet i andra hand. Men helt plötsligt skulle jag släppa det sista bandet till mitt gamla singelliv. Det var jobbigt. Är det där Spader är i tankarna just nu?

    SvaraRadera
  2. Jo, 35 mils flytt, inget jobb ännu, hostan som inte har varit bra och juni. Sedan är inte precis alla i hela världen snälla heller... Och jag är såååå trött - ända in i märgen... Vill åka med Esset till Stockholm i morgon, men vill av flera orsaker ändå inte, massor att göra men har himla mycket klart redan också! Det blir bra, det måste det bli!

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli jättebra.
    Puss & Kram / Esset

    SvaraRadera
  4. Allt ordnar sig! Om Spader behöver en hand i veckan med kartonger eller annat fikarelaterat är det bara att höra av sig! Stora kramen!
    /Lärarjäveln (som inte ids logga in)

    SvaraRadera
  5. Esset: Om du säger det så!
    Lärardjävlen: Var beredd på en pling!
    Ingerun: YUP! Du är en klok kvinna...

    SvaraRadera