onsdag 16 juni 2010

Okej XXIV

Spader har en plan.

En riktigt jävla bra plan. Tänker göra som Nilla. (Kolla förresten in hennes sköna boklista)

När arbetslösheten grinar Spader i ansiktet i höst är det viktigt med en räddningsplanka. En frågespalt kan vara lösningen.

Eftersom Spader är expert på det mesta så kan troligen spalten handla om i princip vad som helst. Nu är ju Spader ändå en så kallad Extremexpert på Bridge.

Bridge på ett annorlunda sätt. Om frågorna, mot all förmodan, blir för svåra kan Spader skicka dem vidare till henne närstående så kallade Superexperter. Tänker här närmast på Fröken Ruter och Surtant Klöver.

Nu undrar Spader vilka av läsarna som kan vara intresserade av råd i bridgerelaterade frågor. Vilken kjoltyp gör sig till exempel bäst vid en dubbelsidig skvis? Är det att betrakta som dålig bridge-etikett att fråga motståndarna om de kan låna ut en hundring? Exakt hur höga klackar kan man ha på skorna om benen fortfarande ska gå att få in under bridgebordet?

Gör alltså här en vetenskaplig marknadsundersökning. Om underlaget blir tämligen skralt så här inledningsvis kan det hända att Spader går vidare ändå. Om du är inne här och läser och inte skriver att du vill ha en frågespalt kan det hända att Spader skickar en torped Surtant Klöver åt ditt håll...

Ser fram mot din kommentar nedan!

12 kommentarer:

  1. Och här inne ekar det tomt, trots att det redan har gått en timme!

    SvaraRadera
  2. En frågespalt...Hmm... Ja, varför inte! Har aldrig varit i närheten av ett bridge-bord så det finns ju massor jag behöver fråga om...! :-) Vilken sång vore bäst att nynna på under ett parti (heter det parti...??) tro? "The winner takes it all...", "I am the one and only..." Får man sjunga när man spelar bridge föresten...?:-)

    /Sångfågeln

    SvaraRadera
  3. Perfa, det är en fråga som ska tas upp!! Nu får Sångågeln möjlighet att tralla vidare också, ingen torped åt hennes håll!!

    SvaraRadera
  4. Om bridge, alltså?
    Vilket är bästa tilltugget? För man måste väl få äta när man håller på?

    SvaraRadera
  5. Det enda bridgerelaterade jag provat på är godisblandningen med samma namn.

    Men det kanske är på tiden att jag lär mig. Något säger mig att bridge är en passande hobby för människor med medelålderskris? ;-)

    SvaraRadera
  6. Nilla: Återkommer! Vet allt om det!
    Katarina: Välkommen hit! Spader ska lära dig allt hon kan, vilket kan gå fort!

    SvaraRadera
  7. Äta??När man lirar näää.
    Och giv heter det i bridge.Utmärkt med en frågespalt,nu ska jag bara komma på något lämpligt att fråga om./Johan.

    SvaraRadera
  8. Johan: Väntar på med spänning på just din fråga, känner att nu kan levebrödet fortfarande ha en chans!

    SvaraRadera
  9. http://matspalats.blogg.se17 juni 2010 kl. 16:42

    Om man i bridge blir kallad för mupp och inte vet vad det betyder. Behöver man ändå bli sur då?

    En viktigare fråga: Får man ta katten med sig?

    SvaraRadera
  10. Tackar. Jag har smugit här länge, tror faktist jag hittade till Nillas blogg härifrån, bara inte kommenterat förut. Tror jag. :-)

    SvaraRadera
  11. Mats: Det här med mupp-frågan kommer att redas ut ordentlig, fram med den smutsiga byken i ljuset bara... Katter på kortsple? återkommer...
    Katarina: Nu ska jag sticka in till dig ordentligt också!

    SvaraRadera
  12. Jag jobbar som städtant/piga hos en fin dam/konstärinna. sex rum o kök och stor hall och två toaletter/badrum.Jag sliter hårt och sköter dessutom tvätt m.m.Nu vill hon att jag ha blå klänning och vitt förkläde som jag ska betala själv. Vad säger du om detta? Ulrika

    SvaraRadera