måndag 14 juni 2010

Spader har...

...tillbringat den mesta tiden av den här dagen i soffan.

Samtidigt har det flyttats sex plus två stolar (= åtta om du är blond) en tavelkartong, två fåtöljer, ett soffbord, ett mindre bord samt diverse småpryttlar till bättre behövande.

Det har också körts ett lass till tippen samt tömts och städats ur en pool. Som av en händelse är också hela övervåningen tömd och någon har städat ur vindsförråden.

Fasiken vilken bra arbetsledare Spader är! Grattis till henne lixom!! Brasse och Äldste sonen är som vax i hennes händer.

Som grädde på moset rinner det någon liter holländskt blod i Spaders ådror. Go Netherlands! (English for blondes = Holländskor är goda?)

Något litet har den sjukskrivna Spader också lyckats få ur händerna... 28 överlämningar av elever och fem rapporteringar till primgruppen, men det viskar vi tyst om...

4 kommentarer:

  1. Det finns visst en regel att man inte får arbeta när man är sjukskriven, så det är bra du talar tyst om det. Det är väl på soffan du hör hemma.
    Vilket elände att det är så långdraget med hostan, kanske luftombyte hjälper?
    Jag lider med dig, det är bara 4 år sedan vi flyttade - aldrig mer, här bor jag tills någon bär mig ut.
    Vi har spelat bridge idag, vädret inbjudet till det. Här finns ingen rankning. 1634 - grattis. Vi spelar i en annan klass än du och Esset. Vi kom 6:a idag, 60,2 p. bra med våra mått mätt. Du skrev lite krypitiskt om bloggandet - jag vet inte om jag fortsätter, samtidigt är det synd att tappa kontakten med en del bloggvänner - dej t.ex.
    Jag vill verkligen veta hur det blir i Stockholm och med allt vad det innebär.
    Ha det nu så bra du kan och sköt om
    dej.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Men! Spader ska väl inte jobba när Spader är sjuk!!!

    SvaraRadera
  3. Jag läste "Go Neanderthals" och jag är inte ens blond......:-)))

    SvaraRadera
  4. Älskade Viola, hur jag än gör med bloggen kommer vi fortsätta att vara vänner, det ska jag bli kvinna för!
    Nilla: Har du bildat en hemlig pakt med Esset?
    Cicki: Det rinner nog litet, äh -en hel del, neanderthalsblod i Spader också! ;-))

    SvaraRadera