måndag 27 september 2010

Konceptet påk...

... diskuteras nu även på Facebook.

Spader undrar om det inte går lika bra med ett brännbollsträ, det platta? Äldste sonen meddelar att det finns ett slagträ bredvid hans säng. Spader undrar bara varför han inte har använt det mot alla tjejer när han nu hade ett?

Hurtis tycker det är tur att Spader inte äger en pistol... men anser att Spader kan använda sina vassa klackar. Hon har en pek (point) där!

Kompisen M läser till apotekare i Uppsala och tentapluggar som en galning.

Spader berättar att hon numera har en påk - eller ett slagträ då rå- som hon kan komma och ta hand om tentavakterna med. Nja - farmaceutstudenterna hade tydligen redan så dåligt rykte bland tentavakterna i Uppsala. Inte på grund av att de var höga som hus, som Spader först misstänkte, utan för att det fuskades minsann! För några år sedan hade någon student dessutom hotat dem. Med en påk?

2 kommentarer:

  1. Min kompis J läste till apotekare. Men hon slutade. Det var säkert hon dom gav dem dåligt rykte.

    Och nu får M lida för det. MOHAHA.
    Jag riktigt ser hur han håller emot ett flin och skakar uppgivet på huvudet. Som han alltid gör när jag har sagt något. Höhö.

    SvaraRadera
  2. J verkar fullständigt livsfarlig. Sabbat hela ryktet så där. Ja -nu kan jag också se det, hur M skakar på huvudet. Det gör mig glad.

    SvaraRadera