onsdag 20 oktober 2010

Junior har haft junifär...

... sex trumlektioner nu. Följaktligen har han meddelat läraren att det är dags för den här trummisen att lira i band.

Juniors mamma har därför fått en lapp med tider då det ska repas nästa vecka. Konsert onsdag 27/10 klockan 18 med Juniors band. Hallonbergens Kulturcentrum.

Mamman undrar vilka fler det är som ska vara med i bandet. Junior vet inte men tror en cello och kanske H på bas. Junior har nämligen haft större bekymmer i världen än så. Så klart.

Förra veckan var det till exempel någon som kapade hans Steam-konto. Lösenordet var nästan likadant som användarnamnet. Äldste sonen har låtit meddela att nästa gång får Junior minsann lösa problemet själv. Så han lär sig.

4 kommentarer:

  1. Klart han ska lira i ett band! Det bandet kommer ha världens sötaste trummis ju! Trummisar är brudmagneter. Fast det behöver han ju inte veta. Än. ;)
    Kapade lösenord är öken. Skulle behöva en storebror själv mellan varven som kunde hjälpa till, mest med bortglömda lösenord.....

    SvaraRadera
  2. Men, behövs det bara sex trumlektioner för att vara med i ett band? Jag skulle vilja vara med i Springsteens E-street band så jag anmäler väl mig på en gång då.

    SvaraRadera
  3. Loppan: Ett självförtroende man skulle vilja ha själv, ibland!
    Cina: Storebrorsor är himla bra mellan varven.
    Nilla: Antecknar att du vill vara med så jag kan ta upp det med grabbarna när jag träffar dem. När ska du börja med lektionerna?

    SvaraRadera