fredag 1 oktober 2010

Måste bara meddela

Spader är tamejfasiken nästan världsbäst på att laga mat. Hur kan man veta det? Upp till bevis liksom.

Åt rester från i onsdags till lunch. Själv lagat. Supergott.

Lagat i dag:
Potatisgratäng till kvällens tournedos.
Gulaschsoppa på resterande oxfilet till morgondagens lagfest.

Om soppan är god? Sover Dolly på rygg?? Kan ni hoppa upp och sätta er på.

Nu dags att fixa lite kycklingröra och dillsmör till snittarna. Sedan föräldrafika på Juniors skola och date med Esset på stan för latte och superviktig rea-shopping.

Livet som hemmafru är hårt men rättvist.

4 kommentarer:

  1. Jag antar att det inte är fåret Dolly vi pratar om? För det skulle se väldigt konstigt ut om hon sov på rygg...

    Det är mycket möjligt att min bild av hemmafruars vardag snedvridits av televisionen men jag trodde inte de lagade mat och gjorde snittar.

    Fast det där sista, date med Esset och shopping, det låter riktigt.

    SvaraRadera
  2. Vilken syn! Alltså - jag har inte kollat på dem- de deperata eller de svenska, rika i Hollywood or what ever. Bara på imitationerna. Så jag vet inte. Men antar att deras liv är ganska lika mitt, lyxiga. Man shoppade så armarna nästan gick av. 99 kronor plagget på Bondelids...

    SvaraRadera
  3. Oh varm soppa är super nu när höstrusket börjat krypa innanför kläderna :)

    SvaraRadera
  4. Jsg tror verkligen på matig soppa som festmat ibland. Ingefärs-creme fraiche och nybakat bröd till. Fast baka får någon annan göra... Det finns ju någon hejd på Spaders kunskaper.

    SvaraRadera