söndag 3 oktober 2010

Ni vet shopping

Spader gjorde en seriös raid på ICA-MAXI innan lagfesten. Man parkerar i ett garage, det här är storstaden, I tell you- hämtar ut sin kundvagn och tar hissen in till varuhuset.

Spader har precis baxat in sin vagn i hissen när det kommer en man, kille, gubbe, you name it, älgandes med sin vagn för att hinna med. Spader trycker inte på knappen utan väntar snällt.

Två personer med kundvagnar -modell supersize- i en hiss. Trångt. När hissen befinner sig på rätt våning säger Spader snällt att det är bäst att han går ut först. Mannen, som tydligen var mycket stressad, säger att det inte är nödvändigt. Spader ler. För det är nödvändigt. Mannen inser det och går ut. Aningens generad.

När Spader har gott om tid på sig, en arbetslös eftermiddag, på en stormarknad går det inte fort. Tio minuter senare möts hisskumpanerna igen. Vid ketchupen. Mannen har redan sin kundvagn halvfull, Spader ser snabbt ned i den och förstår varför det är bråttom. Barnkalas på gång. -"Du leder," säger Spader. Mannen tittar förvirrat ned i Spaders vagn och skrattar. -"Ja".

Vid nästa möte vid chipsen säger Spader inte något mer. Han kanske får för sig att hon vill slita av honom kläderna eller något. Och så har han ju barnkalas på gång och inte riktigt tid. Kanske tänker han att Spader är hans nya stalker. Och det är hon ju inte. Eller?

Nu säger Esset att det springer runt tjejer i snygga jeans på ICA-Maxi. Han var där och handlade bröd igår. Dags att Esset får handla på Coop Bromma istället.

6 kommentarer:

  1. Tiga är guld Esset,nu blir det Coop Bromma istället:)
    /Johan..

    SvaraRadera
  2. Herrn springer mycket på Claes Olssons. Får fel skruvar - måste köpa glödlampor och nu sist hade han fått fel batterier. Jag kollar upp kassörskan - hon som sitter vid 4-tiden - det är vid den tidpunkten han uträttar sina ärenden till nämnda affär.
    Tack för tipset - det gäller att mota Olle i grind.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Åhå, åhå! Det förklarar Stevens villighet att stanna och handla på Ica Maxi på vägen hem. För jag antar att det är Ica Maxi Lindhagen vi pratar om?

    Fast å andra sidan sa han inte att det var snygga tjejer i jeans. Utan tjejer i snygga jeans. Steven får gärna titta på snygga jeans. Däremot vill jag inte att han ska utsättas för alltför många snygga tjejer.

    SvaraRadera
  4. Johan: Att han inte lärt sig?
    Viola: Claes Olssons är fullständigt livsfarligt, I kid you not.
    Katarina: Nope, Solna Business Park. Esset passade på att tacka för tipset;-))

    SvaraRadera
  5. Jag har aldrig tid att kolla in barnkalaskisar eller tjejer med snyggare ass än jag.

    Jag har nämligen fullt upp med att ens hitta det jag ska ha på ICA Nazi (det blir ''nazi'' när man skriver i mobilen). Och sen ska jag hitta till kassan.

    Och då har jag redan svettats så mycket att jag kanske ändå har fått ett sånt där najs ass av all ansträngning. Jösses.

    SvaraRadera
  6. Har de ICA-Maxi i Enköping?

    Om det är så och du hänger där skulle jag aldrig låta Esset gå dit. I tell You!

    SvaraRadera