torsdag 11 november 2010

DAG 01 -Presentera mig själv

Eftersom alla gör det... och jag ändå inte kan få något vettigt på pränt från de rosa molnen så presenterar vi här Spader. Kanske något annorlunda till formen än i det personliga brevet till arbetsgivare!

Fullständigt galen i att spela bridge och att pussa på Esset är man nu tillbakaflyttad till Stockholmstrakten efter 24 år på bystan, varav 23 i Lilla byn, Västerdalarnas djupaste skogar. Junior 9, den yngste sonen bor hemma (!) men den Äldste sonen 19, studerar första terminen på Musikhögskolan i Örebro. Pojkarnas pappa Henrik, paraplymakaren och Spaders stora kärlek, dog i cancer 2005. I den här familjen är vi alltså mot Cancer. Och Sverigedemokrater. Personligen tycker den här tjejen/tanten att sjukhusserier och naturprogram på TV borde utrotas medan ett eller annat trevligt mord gör sig bra, även i bokform. 43 års ålder borde kvalificera sig för tant, men inuti bor det ibland en mycket rädd och osäker tjej.

Pratar ofta, mycket och gärna, men lyssnar lika bra -om inte bättre. Civilekonom och gymnasielärare som efter ett års hostande och hackande nu försöker ta sig från det otränade hemmafrustadiet tillbaka till ekorrhjulet och de levande friska. Blir glad av en kram. Känslig för kritik. Målmedveten och drivande. Är en innekatt som älskar att shoppa och ta på sig fina skor och kläder. Blir galen av att sitta på en stubbe och njuta av naturen. Snö. Sa någon snö? Då håller Spader för öronen.

På bloggen avhandlas livet. Det är den nya stora, stora kärleken och livspusslet. Esset och pojkarna. Och litet kortspel. Ganska litet kortspel faktiskt. Mer skor. Och kanelbullar. Och om årstiden är rätt -semlor. I går skrev Spader här att hon var lycklig. Det var sant.

8 kommentarer:

  1. Strunta i de rosa molnen. Din presentation är betydligt mycket mera läsvärd. Jag har läst din blogg, följt dig, skrattat och gråtit med dig. Och utan att känna dig "på riktigt" så känner jag att det är på riktigt för dig. Jag önskar dig allt gott. Lev Spader.. ta tillvara allt det som finns just nu... säger jag, som alltid försökt/fått andra att tänka, göra så, men missat det vad gäller mig själv.
    /Småländskan

    SvaraRadera
  2. Kockrent cv:)Men det förstod man ju och du inte tant redan,det dröjer ju rejält dit!Lycka till med silverjakten,har själv skrapat ihop en liten hög:)
    /Johan...

    SvaraRadera
  3. Och jag gillar Spader! Också sant! Kram!

    SvaraRadera
  4. Underbart Spader!! och jag skriver under på att du är den bästa på att lyssna. Du kan aldrig ana hur mycket jag saknar att ha dig i min närhet varje jobbdag. Tur att du finns här!! Största kramen

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få veta mer om dig

    SvaraRadera
  6. Småländskan: Esset hälsar att det är svårt att göra åt sig själv, lättare att uppmana andra. Vi håller med dig - ta tillvara på det som finns här och nu!KRAM!
    Johan: Silver är det man vill ha! Men nu ska det grävas guld!KRAM!
    Cina: Ömsesidigt! KRAM!
    Loppanlej: Längtar efter er så jag blir galen ibland. MEN, jag ångrar ingenting! KRAAAM!
    Shamrock: Bra att du tycker det! KRAM!

    SvaraRadera
  7. Kram Ingerun! I morgon ska du få en IRL!

    SvaraRadera