måndag 8 november 2010

När man skulle hämta Junior...

... på Fritids i fredags var han borta. Helt borta- för han hade tagit 3-bussen. Nu var klockan halv fyra. Nu är ju Lilla byn bara Lilla byn så man behöver inte bryta ihop. Men eftersom hela gänget skulle befinna sig på After Work klockan fyra så kunde det ju vara idé att hitta barnet.

Barnet stod på trappen.

-"Men hur kunde du åka buss, du har ju inget busskort?"
-"Jag sa att jag hade glömt det!"
-"Var har du dina vantar?"
-"Dom har jag glömt på skolan!"

Men så vet man ju att äpplena inte faller så långt från päronträdet. Spaders ring är ute på vift. Inte förlovningsringen utan ringen. Mycket viktig tävling på lördag- och ingen ring...

10 kommentarer:

  1. Jag hade svimmat av rädsla, men så är jag en harskit när det kommer till min unge...

    SvaraRadera
  2. Jag tror förlovningsringen funkar bättre!

    SvaraRadera
  3. Han är i alla fall företagsam, Junior!
    Hoppas du hittar ringen men den viktigaste ringen av dom alla har du ju ändå!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Haha, din Junior kommer klara sig bra i livet!

    SvaraRadera
  5. Katarina, Lilla byn8 november 2010 kl. 13:33

    Ack så lika dom är kusinerna... Vantar, en eller hela paret är inget, men vi får tacka vår lyckliga stjärna att huvena sitter noga fastmonterat. :D

    SvaraRadera
  6. Kram! Han är väl för underbar! Han får gärna komma tillbaka! "Fröken"

    SvaraRadera
  7. Ingen är som Junior! KRAM på er allihop, och det så klart, förlovningsringen är ju den bästa!

    SvaraRadera
  8. Satt här lite dyster och väntar på att jag ska orka gå o lägga mig. Tänkte att jag behöver något uppiggande, som får mig på gott humör. Jag går in på Spaders blogg! Och se, vips nu drar jag på munnen igen. Gulliga Anna, världen vore så mycket gråare utan dig. Kram / Ingela

    SvaraRadera