tisdag 9 november 2010

När Spader hade klätt sig...

... ända till kappa och stövletter i förmiddags tittade hon ut genom fönstret. Snön flög förbi på vertikalen. Stockholms City och rekryteringsträff på programmet.

Ringde Esset. Ni som känner Spader vet att hon inte anser det nödvändigt att gå utanför ytterdörren vid sådan väderlek. Esset övertalade Spader att åka in, genom att säga att hon naturligtvis ska stanna hemma om hon tycker det känns bättre.

Nä, Spader fick inget jobb, men har lovat att lägga in sina uppgifter i ett flertal rekryteringsföretags databaser. En kille sa att han inte hade något jobb som passade Spaders profil men att han ändå skulle ha hennes CV kvar på sitt skrivbord, eftersom det var den snyggaste CV han hade sett. Och han hade sett MÅNGA. Sa han. Han frågade om Spader hade gjort den själv och Spader teaterviskade Office-mall. Reviderad.

Så Spader är nöjd med dagen. Nöjdast är hon över att hon inte behöver lämna lägenheten mer i dag. Eller i kväll.

Snö.

6 kommentarer:

  1. Bravo!

    Själv tog jag mig ända till bilen i morse. Jag duschade, tvättade håret, sminkade mig, strök en skjorta, klädde på mig vinterjackan och gick ut till bilen...

    Och kände att jag mådde jättekonstigt och att det inte var värt att åka till jobbet utan arbetade hemifrån i dag med i stället.

    Så snön har inte ställt till några problem för mig. Inte i dag iallafall. :-)

    SvaraRadera
  2. Oj det CV:et skulle jag vilja se (då kanske man kan få nåt bra tips)

    SvaraRadera
  3. Katarina: Hoppas att du mår bra nu då! Snö är skit!
    Shamrock: Totally upphottat!
    Ingerun: Superbusigt!

    SvaraRadera
  4. Jag är också väldigt nöjd över att ha placerat röva i soffan och inte lyft på den under hela kvällen.

    Nu höjer jag mitt eget IQ lite genom att titta på Paradise hotel. Lagom bra.

    SvaraRadera
  5. Hårt jobb att lyckas dra ihop så många människor och ändå är den sammanlagda IQ:n lägre än på försäkringskassans lokalkontor i Orsa.

    SvaraRadera