måndag 6 december 2010

DAG 26 - Mina rädslor

Esset brukar säga att jag är rädd för allt. Och det är för att han känner mig. Brukar normalt försöka låta bli att visa alla andra hur rädd jag verkligen är för olika saker. Men att jag är rädd betyder inte att jag är en fegis. Tvärtom så är Spader en modig tjej. YUP!

Trotsar mina rädslor hela tiden. Tänk vad lätt man missar alla upplevelser annars.
Är rädd för döden. Inte min egen men alla andras. Och så är jag rädd för att mina barn ska bli ensamma. Men nu har de ju Esset också. Och Mamma så klart, alltid Mamma. YUP!

Att hålla tal eller uppträda. Nära döden tycker jag. Fast så är jag ändå lärare. YUP!

Spindlar. Otäcka saker. Riktigt otäcka saker. Så då klappar man naturligtvis den stora spindeln på Skansen hos Jonas. YUP!

Spela bridge med Esset. Otäck sak. Riktigt otäck sak. Men det har gått över nu. YUP! Så då gör vi det på nätet med publik. Så att det blir otäckt i kubik. Så klart!

Anställningsintervjuer. Otäcka saker. Riktigt otäcka saker. Så bara därför har jag några stycken på gång den här veckan. YUP!

Så klart!

6 kommentarer:

  1. Oj,är det verkligen så, att du har så många rädslor? Jag trodde att, som du skrev, är man lärare så är man inte rädd för att "uppträda/tala inför folk/publik. Jag har ingen av dina rädslor, förutom att jag kanske inte gillar spindlar.
    Men inte-gillar och till rädsla är ett stort steg.
    På anställningsintervjuer behöver du bara, alltså BARA vara dig själv, inget annat! Allt annat kan verka som en rädsla.
    Var rädd om dig!
    /Småländskan

    SvaraRadera
  2. Bra att du utmanar det du är rädd för, det är ju oftast mest läskigt i huvudet.

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är som utmanar dina rädslor (jag har oxå klappat spindel på Skansen)

    SvaraRadera
  4. Småländskan: Lovar att vara rädd om mig. Du får hålla tummarna!
    Åsa: Man är ju tvungen, annars blir det bara stiltje.
    Shamrock: Visst var det otäckt! Men jag gjorde för att visa Äldste sonen att det inte var farligt!

    SvaraRadera
  5. Men alltså... vissa rädslor tror jag bara är sunda.

    Som rädslan för att trilla ner från ett tiovåningshus som hindrar en från att gå balansgång på ett balkongräcke så högt upp. Det hoppas jag att du alltid kommer vara för rädd för att göra.

    Men i övrigt tycker jag det är mycket imponerande att du utmanar så många av dina rädslor. :-)

    SvaraRadera
  6. Katarina: Du är höger, så klart finns det många rädslor som är sunda. Och en del galningar som lever av kittlingen att utmana även dem!

    SvaraRadera