tisdag 14 december 2010

För två jular sedan fick...

... jag en mistel av Loppanlej . Första julen med Esset och vi skulle minsann pussas mycket, med eller utan mistel. Konceptet gillas, så när man sålde sådana på Luciafirandet i går kväll var vi tvungna att köpa. Men. Nu undrar jag.

Den ligger ute på min inglasade balkong. Hur ska jag behandla den tills den ska hängas upp på julafton. Den köptes ute i kylan och har ett snitt men inget vatten. Ska jag ta in och ställa i vatten eller? Snitta om?

4 kommentarer:

  1. Ingen aning! Jag tror misteln håller för många pussar oavsett om den är preparerad eller inte. Annars går det lika bra att inte-under-mistel-pussas.
    Och du, jag läste ifatt här och jag säger naturligtvis ett stort jättegrattis till ditt jobb!
    Kram från
    /Småländskan

    SvaraRadera
  2. Julafton??? Häng upp den omedelbums och pussas som bara den! Så tror jag man får bäst valuta!
    Puss!

    SvaraRadera
  3. Häng upp den direkt - då kan ni pussas redan nu

    SvaraRadera
  4. Småländskan: Tack för grattis! Klart vi pussas ändå, men inte just nu. Dunderförkyld!
    Cina: Du har rätt! Puss tebax!
    Shamrock: Gör så - ska bli!

    SvaraRadera