måndag 6 december 2010

Hemmafrun i Järvastaden...

... tänkte inte vara sämre än Hollywoods. Shopping står på programmet idag. Men medan de andra fruarna tar en trip till Rodeo Drive tänker sig Spader Kista och IKEA. Same, same but different.

Några undrade hur bloggandet skulle kunna fortgå i normal takt om/när Spader får jobb? Hänvisar tillbaka till de tidigare tre åren med bloggen. Man kan väl lugnt påstå att det trillade in ett eller annat inlägg då också. Esset är oroligare över att marktjänsten ska bli litet sämre. Spader tänker sig städhjälp.

När Spader sitter här och myser med en kaffekopp och lyssnar på Spotify kan hon tänka sig att vara hemmafru en stund till. I alla fall till januari - eller så.

2 kommentarer:

  1. Mycket kommer att bero på var du jobbar och om någon av cheferna läser din blogg. Vår HR-chef lyckades lura till sig min bloggadress (eftersom hon vill ha deckartips) och sedan dess vågar jag inte blogga på arbetstid. :-o

    Ibland kommenterar jag på andras bloggar, men jag skriver ytterst sällan inlägg på min egen blogg under arbetstid.

    SvaraRadera
  2. Efter mitt personliga brev kan det kanske hända att en blivande chef läser bloggen...

    Men det tar verkligen inte många sekunder att skriva ett typiskt Spader-inlägg!!

    Typ Esset, yada yada - Junior -yada yada - lycklig! Eller så...

    SvaraRadera