tisdag 4 januari 2011

En stor nackdel med det nya jobbet...

... faktiskt den enda som Spader kan komma på, så här efter en dag, är att de inte har någon Gun.

Man har en kaffemaskin. En helt okej kaffemaskin. Men den gör inga leverpastejsmörgåsar med gurka. Eller kramas när man behöver. Å andra sidan finns det många killar på Spaders jobb. Goes with the territory. Ibland följer de med Spader på rummet. Men nu kom vi till affärshemligheterna.

Och så märks det att man är i stan. Man har fruktkorg, friskvårdspeng och företagshälsovård. Man går genom ett asfalts-garage till det lokala lunch-haket. På gamla jobbet så hade man Skolköterskan och obligatoriska friluftsdagar. Utomhus. Ibland i isvakar.

10 kommentarer:

  1. Det där med kaffemaskiner kan vara tufft. På mitt förra kneg fanns det en maskin som skapade rävgift. Tjusiga sorter att välja på. Ändå rävgift. Om allt annat lutar åt det positiva får man helt enkelt bita ihop. Alt. svälja rävgiftet!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig första-dag-på-jobbet du fick! Lovely!
    Stan. Längtar lite dit själv faktiskt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ha ha! Jag visste att det var något som saknades på mitt jobb. Det saknas en Gun.

    Och rum. Och killar som följer med in på rummet.

    Fast i övrigt saknas det inget. Det saknas iallafall inte mycket att göra.

    Men det struntar jag i just nu. För just nu är jag ledig. Och du jobbar. Omvända världen liksom.

    SvaraRadera
  4. Du kommer att trivas som fisken i vattnet och är du riktigt snäll kan vi bjuda in dig till isvakshoppandet! Kram

    SvaraRadera
  5. Har jag missat något inlägg där du faktiskt talat om VAR du jobbar, Spader?! Lärarjäveln är så nyfiken att hon håller på att gå upp i torvatomer!

    SvaraRadera
  6. Librarybeth: Man kanske får stela käkar av rävgiftet?
    Cina: Stan är grejen, åtminstone för Spader.
    Katarina: Det saknas ganska mycket på ditt jobb märker man. Man kanske behöver styra upp det litet?
    Loppan: Hur busig ska man vara för att slippa vara fisk i isvattnet?
    :-)
    Lärarjäveln: http://spadermadame.blogspot.com/2010/12/om-en-strax.html

    Ett ekonomjobb. Reservdelsfirma - modell större. Typ 60 personer som jobbar där. Och de ringde Spader. Det tar 10 minuter att gå dit. I lugn takt. Vi pratar Jackpot. Lycka!Och svisch säger dagarna!

    SvaraRadera
  7. INGEN GUN! Så jävla illa!
    Det är Gun-fritt på min nya skola också. Det är kaffemaskin. Men som tur är så bor skolan granne med Café Kladdkakan.

    Ja, du hör ju själv..

    SvaraRadera
  8. På mitt jobb finns inte så många killar. Kan du avvara några tror du?

    SvaraRadera
  9. Underbart! Och granne med Syrisk-ortodoxa kyrkan, minsann!

    Reservdelar? Bildelar? Kontorsmaskinsdelar? Njurar?

    SvaraRadera
  10. Mia: Utan Gun är man en anings fattigare. Café Kladdkakan är närmare Gun än man kan ana!
    Shamrock: Nej. Jag behöver dem alla. Även om jag inte kan namnet på någon av dem. Ännu.
    Lärajäveln: Spindeleder, turbosar (nu vet jag var de finns) och fjädrar.

    SvaraRadera