söndag 16 januari 2011

Utanför fönstren i Järvastaden...

... regnar det. Spåspik, eller nåt. Esset spelar kort. Kompis, det går bra nu. Spader har kört soffhäng hela förmiddagen. Somnar till slalom och vaknar med svettningar över en inbetalning av arbetsgivaravgifter i en arbetsam dröm där det springs med Junior i handen. Det står klart att Spaders good enough-mentalitet lämnar en del övrigt att önska. Också att soffhänget är en nödvändighet. Kaffe. Ett bad. Och så ska julgardinerna ned, tillsammans med granen.

Slänger på Spotify. För det kan behövas. En söndag i Järvastaden. Platsen är också känd som Lyckliga gatan, Sundbyberg.

3 kommentarer:

  1. Soffhäng, det låter som en perfekt söndag. Mardröm låter mindre perfekt

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte att du ordnat så uselt väder när du visste att jag skulle komma och titta på hus i dina trakter.

    Jag är skeptisk.

    Till huset alltså. Inte till Spader Madame. Jag är dig fortfarande ett hängivet fan.

    Men som sagt huset. Kunde du inte åkt dit och inspekterat så att du kunde tala om för mig hur jag ska göra?

    SvaraRadera
  3. Shamrock: Det är säkert så att mardrömmarna försvinner när jag får bättre koll på livet.
    Katarina: Är ingen tjej med huskoll. Vad var bra, vad var dåligt?

    Jag är ett lika stort fan av dig, raraste du!

    SvaraRadera