söndag 20 februari 2011

Guldkorn i vardagen

Det finns en hel del jobbigt i livet att hantera. Det kan vara litet olika saker som är trassliga, till exempel onda fötter, stressiga jobb eller fel låtar som går vidare i Melodifestivalen. Parkeringsböter och inparkerade bilar. Borttappade semlor. Som inte har hänt mig, men kanske andra.

Sedan finns det saker som man kommer på, när man läser andra bloggar, att man numera slipper.

VAB.

När man har Junior så stor som han är nu, kan han sjuka sig alldeles ensam. Bitvis. Om det inte är Vinterkräket. Då går det nog fasiken inte. Håll Vinterkräket från vår dörr och hör min bön. VAB ligger jäkligt lågt på Spaders lista över saker hon vill göra. Lägre än Glocal.

Och på måndag ska Spader stämma av litet konton.

6 kommentarer:

  1. HUR kan man tappa bort semlorna?

    SvaraRadera
  2. Vet inte, vi får fråga någon som har lyckats!

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte det var rätt mysigt att vabba när det begav sig. Fast inte om det var vinterkräksjuka förstås. Det finns ju gränser för mysigheten.

    SvaraRadera
  4. I morse var jag så trött att jag nästan ville gråta. Då önskade jag mig ett sjukt barn som jag kunde vårda.

    Men nej. Det blev inget av det. Får trösta mig med en semla och lite Friskis & Svettis!

    SvaraRadera
  5. Nilla: Jag har aldrig gillat det, och alltid försökt överlåta åt andra, Henrik eller mina föräldrar förr, numera Esset. Men jag gillar verkligen att jobba också!

    SvaraRadera
  6. Mia: Semla är en bra tröst. Och vi kan höras om det där senare, du vet väl att elefanter, menar lärare, aldrig glömmer?

    SvaraRadera