onsdag 4 maj 2011

Esset spelar kort...

... och Spader är ledsen. Ledsen över ett läkarbesked som innebär att det inte ska springas någon tjejmil i höst. Promenader blir okej. Allt som innebär att andningen övergår från bara näsan till munnen är big no no. Vilket det gör vid minsta ansträngning. För Spader har ett klart andningsproblem. Kommer förmodligen alltid att ha.

Och Spader är ledsen. För att hostan är kronisk. För att man inte kan vara säker på vad som orsakar all hosta, bara att det inte är någon dödlig skit. Vilket i och för sig är bra. Men hosta alltså. INTE alltid så kul. Till och med jävligt oläglig mellan varven. Slår till när man minst anar.

För er som inte känner Spader kan man bara meddela att den där ledsna känslan kommer gå över om en strax. Då börjar Spader kämpa för att komma runt problemet, hitta nya mål och nya vägar dit.

Men först en litet ledsen Spader...

13 kommentarer:

  1. Nilla blir också ledsen nu. =(
    Hon önskar att Spader bodde närmare så att de kunde gå långa promenader tillsammans.

    SvaraRadera
  2. Jag har också kronisk hosta men nästan enbart på förmiddagar. Då kan jag å andra sidan hosta så att jag nästa kräks (det blir bättre om jag gör det faktiskt...). Värst är det vintertid.
    Asmatiskt har det sagts mig för 30 år sedan.
    Får du mediciner?

    SvaraRadera
  3. Nej men vännen, nu blir jag också ledsen. Fast det viktigaste är att det inte är nåt dödligt elände, jobbigt är klart bättre än dödligt! Många kramar

    SvaraRadera
  4. Eländes, elände. :-(

    Jag instämmer i frågekören: Fanns det inga mediciner som skulle kunna hjälpa?

    Annars får man väl säga som så att promenader är inte fy skam.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att vi fokuserar på det positiva i kråksången. Promenader hand i hand med Esset är väl inte fy skam!?!

    ;-)

    Kraaam!

    //Tess

    SvaraRadera
  6. Nilla: Önskar också det! Men jag tänker gå långa promenader ändå. Och köpa ett gåband/löåpband! YUP!
    Åsa: Massor med mediciner. Och en klockren diagnos. Hostar av tills jag kräks, men har inte astma, utan problem med slemhinnorna i näsan och halsen. Mer cortison på väg in från höger, men tycker det är jobbigt att inte kunna ut och springa!
    Hanton: Ickedödligt är bra!;-)
    Katarina: Och Spader brukar ju gilla inomhus. Det får bli ett sånt där band Youknow, till att börja med. Och superakta mig för förkylda människor, så du ligger i farozonen för helgen!

    SvaraRadera
  7. Tess: Du är såååå höger! PUSS!

    SvaraRadera
  8. Men vad tråkigt det låter. Skickar en liten kram så att ledsamheten går över lite fortare

    SvaraRadera
  9. Mäh. Jag är inte farlig ju. Jättesnäll är jag.

    Och tänker inte alls vara förkyld i helgen.

    Hoppas jag.

    Fast jag respekterar om du tar det säkra före det osäkra. Och det kommer flera helger.

    SvaraRadera
  10. Men så länge som man kan hosta så lever man ju i alla fall. Och livet är ju fint. Så då kanske hosta också kan bli lite fint. Om man verkligen liksom anstränger sig. Ansträngningshosta.

    SvaraRadera
  11. Katarina: Vi hörs närmre när fredagen har blivit lördag!

    Anstängningshosta är inte så illa, Mia!

    SvaraRadera
  12. Nu ska det en gång för alla göras klart för världen att Spader är en envis rackare. Vi har precis avverkat 6km promenad på en timme, det räknas väl som träning? Kanske är det en av anledningarna till att jag älskar min Spader, hon ger inte upp!

    SvaraRadera