fredag 20 maj 2011

Ibland har Spader det besvärligt med blodet

Och då avser man inte näsblod här, utan annat. Det finns mediciner på recept - som Spader oftast har hemma - men så finns det receptfritt att köpa om de andra har tagit slut. Ibland tar det slut.

Spader får gå till apoteket.

-Hej! Jag skulle vilja ha den receptfria medicinen som stoppar blödningar.

Kvinnan vid disken ser frågande på Spader. Klart Spader borde kunna namnet, men namn är liksom inte Spaders grej, mer siffror och så där.

-Nej, vi har inget sånt. Plåster?

-Nej, inte plåster, jag brukar ju köpa det här. Tabletter som hindrar rikliga blödningar.

-Vi har olika förband, men inga mediciner. Kan inte komma på vad det skulle vara.

Kvinnan rycker på axlarna och pekar mot sårvård.

-Då föreslår jag att du frågar någon av dina kollegor om de kanske vet någon medicin som stoppar blödningar, för jag brukar köpa det här.

Kollegorna visste minsann.

Och nu undrar man ju vem som var blondast av oss...

3 kommentarer:

  1. Fy tusan vad många sådana jag fick äta innan jag opererade bort livmodern.

    SvaraRadera
  2. Fridingen: YUP!
    Åsa: Vi får se vad som händer!

    SvaraRadera