tisdag 19 juli 2011

IT

Vill diskutera en lösning med datakillarna. Kilar in till dem.

-Vad gör du?

-Ingenting, säger han, den yngre som inte har semester.

-Då får du följa med hem in till mig och kolla på en fil.

Han följer snällt med.

-Men du, bara så att det blir rätt. Det var inte riktigt så att jag inte gjorde någonting, det var mer så att jag inte gjorde något som borde störa systemet och ditt arbete.

Man har fortfarande lärarpondus alltså.

-Ha, så säger mina grabbar också. De gör ingenting, men vanligen är det bara en massa bus.

Undrar vad datakillarna gör - egentligen? Har de också bloggar? Dagens outfit?

Nä, de bloggar nog inte. Har aldrig sett dem fota maten, nämligen.

2 kommentarer:

  1. Ha ha!

    Apropå det så börjar jag undrar om det här verkligen är en riktig blogg. Det är väldigt lite foton på mat här...

    SvaraRadera
  2. Det är nog faktiskt ingen riktig blogg, när man tänker på saken...
    ;-))

    SvaraRadera