tisdag 23 augusti 2011

Skolan som Nobelpriset

Äntligen! Junior ska på upprop och mamman ska med. Sällan har man varit så nöjd med att skolan drar igång som just i år. Mat och mellis - ordning och reda. Städpatrullen på väg in från vänster och Linas Matkasse är anländ. Spader och Esset ska dessutom trotsa hostan och försöka sig på en och halv timmes buggkurs till kvällen. I morgon träffas doktorn och man hoppas att han har någon ytterligare alternativplan. Plan B och C är redan förbrukad. På kvällen träffar man ett gäng finfina brudar.

Så vi börjar dagen med litet rosa nagellack.

3 kommentarer:

  1. Varje gång någon skriver om bloggträffen vill jag bara gråta. Trots att jag inte har lackskorna på mig.

    Varför, varför, varför måste jag åka till Oslo just den dagen? :-(

    Hoppas iallafall att ni får det toppen. Och att alla tar massor med bilder och skriver utförliga rapporter så att jag nästan fått vara med.

    SvaraRadera
  2. Katarina: Antar att de andra kommer att fota som galningar. Rapport kommer!
    Loppanlej: Inte riktigt lika bra utan Katarina och dig! Men det verkar som om det kan lysa upp min vardag!

    SvaraRadera