onsdag 16 november 2011

Konversation i en kassakö på Konsum Kista vid lunchtid

-"Kan jag få gå före dig i kön? Jag har bara två saker."

Spader tittar ned i sin synnerligen välfyllda korg. Två baguetter, ett surdegsbröd, en chokladkalender samt en påse ostkrokar. Om man inte räknar varje ostkrok för sig blir det fem saker. Esset är ändå fortfarande på systembolaget och shoppar bubbel så Spader bestämmer sig för att släppa före slackern i dryga 30-årsåldern.

Ovanstående tankeverksamhet tar säkert junifär sju sekunder.

-Ja, det går bra.

-"Det tog lång tid för dig att svara ja."

-Ja, jag har också litet bråttom, men nu har du ju fått gå före mig i kön.

-"Jag släpper alltid före någon som bara har två saker."

-Don´t push your luck. Du HAR ju fått gå före i kön.

-"Ja, men det tog lång tid."

Nu blir det puckots tur att lägga sina två saker på bandet och det är dags att betala. Med kort. Som piper. Koden slås om. Och det piper en gång till.

-"Ja, då får jag ta bort den här."

Nu är det bara EN sak kvar. En 50 centiliters Coca-Cola. Märker ni att Spader är en jävel på att räkna?

Kortet fungerar fortfarande inte. Kanske chipfel, säger kassörskan. Spader säger inget. Tittar bara litet roat.

Slackern tar bort sin sista sak och lämnar lokalen. Noll (0) saker köpta alltså.

Karma is a bitch.

11 kommentarer:

  1. Vilket pucko. Tur du är en snäll typ....:-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, stackars slackern.

    Det värsta som finns (well, liten överdrift, kanske) är att stå där i kassan med sina varor och inte kunna betala. Har hänt mig.

    Usch, nu kommer jag inte kunna sova. =P

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha ha!

    'Jag släpper alltid före någon som bara har två saker.'

    Hur tusan går det till? Vänder sig personen om framme vid kassan och ropar bakåt i kön:

    - Om det är någon som bara har två saker går det bra att komma fram nu. Jag släpper alltid före de som bara har två saker.

    Jag var på grinigt humör nyss, men nu är jag lite fnittrig faktiskt. Tack Spader Madame. Eller om jag ska tacka puckot.

    SvaraRadera
  4. Meh? Jag fattar inte att man kan ifrågasätta att det tar för lång tid att svara ja! Jag fattar knappt att man vågar fråga om man får gå före heller. För vad säger att den som står före mig inte har minst lika bråttom som jag?

    SvaraRadera
  5. Hahaha. Det var det bästa! Jag släpper aldrig någon före, jag har själv alltid mest bråttom. Oavsett. Snacka om bitch...

    SvaraRadera
  6. Han kanske hade suttit bredvid mig på mattelektionerna och blivit störd. Döm honom inte så hårt. Kanske..

    SvaraRadera