tisdag 22 november 2011

vab

Som i vad är väl en bal på slottet.

Sämre i går kväll. Junior blev ilsket röd över hela kroppen. Bättre på morgonen efter antihistamin. Doktorn sade kraftig allergisk reaktion. Blodprov taget. Och den här mamman tog med sig jobbet hem.

Och den slog till som ett brev på posten.

Melankolin.

Så ikväll sätter vi igång att rusta för advent på söndag. Junior väntar besök från Lilla byn hela helgen och det verkar bli snärjigt annars.

Det ska nog mota bort känslan. Annars får vi helt enkelt plocka fram påken.

7 kommentarer:

  1. Vad är han allergisk emot, vet ni det? Min unge har fått nässeutslag två gånger, båda efter att ha varit lite sjuk.

    SvaraRadera
  2. Vi vet inte. Däremot blev han ju riktigt dålig efter vaccinationen för en och en halv vecka sedan. Svullnade upp i armhålan och var riktigt dålig med feber under den helg vi var i Göteborg. Turligt nog befann han sig då hos världens bästa Mormor. På novemberlovet sov han över hos en kompis på Lan och när han skulle åka hem fick han också en reaktion efter att ha klappat katten och hamstern.
    När han sov där hade han med sig sitt täcke och kudde. Därför har vi tvättat igenom allt nu och dessutom låtit honom sova i bäddsoffan i natt. Nu - inte ett spår. Han ska äta antihistamin i två veckor. Efter blodproven som kanske visar något blir det uppföljning. Jag tänkte att han ändå fått löss fast jag hade kammat och kammat, eller kanske skabb? Inget av det verkade det i alla fall vara.

    SvaraRadera
  3. Alla mina tre har haft enstaka allergiska reaktioner som sedan aldrig kommit tillbaka, kan hoppas på det här.

    Och ta inte fram påken, ta fram choklad eller något istället. Don efter person. Semlor har också börjat säljas har jag hört.

    SvaraRadera
  4. Jag säger som Nilla, CHOKLAD! är det bästa

    SvaraRadera
  5. Nilla: Choklad? Åååå semla. Nu står det inte på!
    Shamrock: Jag hör dig!

    SvaraRadera
  6. Allt som tröstar är bra. Semla, choklad eller mögelost. Just mögelost är särskilt bra, framför allt Saint Agur. Kram.

    SvaraRadera
  7. Allt som tröstar sätts in! Kram!

    SvaraRadera