torsdag 22 december 2011

Bra och dåligt - kort sammanfattning

Bra:
Kalendern. Älskar'n
Stjärnsopranen. Bättre än kalendern till och med. Och den har ändå tjugofyra (24) luckor!
Esset och ungarna.
Julen
Jobbet och bokslutet.

Dåligt:
Kroppen och speciellt vänsterfoten
Blodvärdet
Döden, döden

´
För övrigt låter Esset hälsa att nu när han och ungarna har övat tillsammans på pepparkakshus i tre (3) år så har de lyckats sämre än någon gång tidigare. Det innebär att det förmodligen inte blir något hus nästa år. Kanske ska man anmäla dem alla tre till Fuskbyggarna?

8 kommentarer:

  1. Vi vill att livet ska vara guld och gröna skogar men lite mässing och kala träd smyger sig på oss då och då. Sammanfattningen under dåligt måste bli bra nästa år. Så måste vi tro.
    Sista julklappen inslagen och jag unnar mig ett glas vitt medan jag kollar mailen för att sedan inta ryggläge.
    Jag önskar dig och de dina en riktigt GOD JUL.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Det var ändå många saker under Bra och det är ju bra.

    Dessutom ser jag att du fått något i kalendern som ger coola fötter. Kanske fungerar det även på din vänstra fot?

    Stor God Jul-kram.

    SvaraRadera
  3. Det är mycket döden så här års. Juligt vemod kommer in med granen. Men kulorna är vackra och glöggen är god så vi lever idag och förhoppningsvis imorgon.

    Kram Jempan

    SvaraRadera
  4. Tur att det är mer bra än dåligt. Vi håller alla en tumme för att nästa år blir bättre med hälsan, övrigt kan inte bli så mycket med det övriga. Stor Julkram!

    SvaraRadera
  5. Man skulle kunna tro att jag har tullat på glöggen, men så är inte fallet ännu!

    SvaraRadera
  6. Bra-saker kommer först. DET är bra! För övrigt är det något med pepparkakshus i år, vårat bara säckade ihop. Måste vara något med luftfuktigheten eller så.....
    God Jul önskar jag dig fina Spader! Och familjen såklart!
    Varm julkram!

    SvaraRadera
  7. God Jul Spader. Tack för allt. Kram A.

    SvaraRadera
  8. Det bra överväger! Stora kramar vännen!

    SvaraRadera