måndag 13 februari 2012

Okej...

Vi behöver ventilera litet.

Vaknar upp, märker att det är måndagmorgon. Tänker att man bor verkligt fint. Järvastaden. Förut hade man varit på väg ut genom dörren i 228 minusgrader, femtom femton meter snö och oskrapade rutor så här dags. Varm säng är bättre. Mycket, mycket bättre.

Essets klocka ringer. Man kommer liksom inte ur sängen på grund av bläckfisk. Man tänker att man bor verkligt fint. Förut hade man ringt och väckt Esset på väg till jobbet nu. Varm säng är bättre. Mycket, mycket bättre.

Man krånglar sig ur sängen. Brygger kaffe. Väcker Junioren. Tänker att man bor verkligt fint. Förut hade man inte hunnit träffa Junioren på morgonen. Varm Junior är bättre. Mycket, mycket bättre.

Man vågar sig ut. Det är februari. Även i Järvastaden. Man går till bussen och man ser sin ICA-butik som ska öppna på onsdag. 8-21. Man tänker att man bor verkligt fint som har en buss, fem minuter till bästa jobbet och en ICA. Som serverar kaffe vid busshållplatsen som öppningsjippo.

Och då är det ändå måndag.

4 kommentarer:

  1. Men oj vad du orkade tänka en massa fina tankar en måndag morgon.

    Själv tänkte jag att det var allt ett elände att jag inte kunde ta semester hela veckan.

    Och att det är ju typiskt Stockholmsvintrar att allting är så smutsigt.

    Fast det blev bättre när jag väl kommit till jobbet, det blev det.

    Och nu när jag är hemma igen och kan se fram emot fyra dagars semester kan jag också tänka att jag bor väldigt fint.

    Och att det är väldigt fint att ha ett motionsband så att man kan promenera inne där det inte är så smutsigt.

    Även om bandet i fråga är stor, svart och fult.

    SvaraRadera