tisdag 17 april 2012

Äntligen kväller

Jobbat som en galning. Åkt tunnelbana. Tagit prover. Hört illa. Haft lågt blodtryck. Haltat.

Så är det en del ris som har intagits. Igår med sushi och sedan ICA:s Tandorikarré. Idag med Yakitori och senare ICA:s korvgryta. Sjunger som Äldste sonen som barn. "Tjing, tjong, kines - hoppa och fes". Tänker på kines -ris alltså. Ingenting annat. Man är väl tjej.

Och så ringer det. Man har NIX.
-Spader!
-Hej, jag ringer från några annonsörer. Har ni fått en informationsblad från... i er brevlåda i helgen?
-Jag vet inte (och skiter högaktningsfullt i vilket!)
-Det är samhällsinformation alltså.
-Jaha.
-Det fanns en bild på... (har glömt vad hon sa).
-Ja, jag vet inte. (Vill kärringjäveln att man ska leta i pappersinsamlingen eller? Det kan hon fetglömma!)
- Ja,då får jag tacka då.
-Hej då.

Och så ringer det.
-Spader!
-Hej, Spader. Jag ringer från Rikets Sal i ... (har glömt, hon kanske inte ville säga av rädsla för att man skulle ringa tillbaka och vilja läsa ett stycke ur FAR) och skulle vilja läsa ett stycke ur Bibeln för dig.
- Men det vill inte jag, tack snälla du för att du låter bli. Hej då!
-Nej, då ska jag inte läsa för dig.

Vad är det som håller på att hända? Världen är galen.

Efter det har det spelats hemmamatch i Stockholmsserien. Oavgjort. Fast basketsiffror.

I morgon är en annan dag. Det är litet turligt faktiskt! Nu trav!!

2 kommentarer:

  1. Vissa dagar är livet så spännande att man knappt står ut. :)

    Kram Jempan

    SvaraRadera