lördag 12 maj 2012

Dagens roligaste

Juniors fotbollslag på match i förmiddags (morse skulle en annan vilja kalla det). De leder med ett - noll, efter ett mål av Junior (!), och en annan mamma undrar om man inte är orolig för att de ska förlora.

Man svarar att man inte känner sig speciellt orolig för förlust, det är ju ändå bara fotboll, och förklarar att det också är den syn man har på sitt bridgespel.

"Men det här är fotboll, bridge är ju ändå bara tur!"

Turligt nog har Esset och Spader vunnit en eller annan tävling. I bridge. Turspelet.

Litet som när mormodern jämförde bridgespelandet med sitt bingospel. Same, same.

Oavsett andelen tur eller inte är man inte speciellt orolig för fotbollsförluster. Man skulle mer vilja säga luttrad. Och nej, ingen shopping ännu.

5 kommentarer:

  1. Hon har helt fel. Bridge är bara OTUR. (och en del skicklighet)

    SvaraRadera
  2. Bridge är bara tur? Hon har helt klart inte förstått. :-)

    Jag tänker att hon hade tur om hon inte fick en spark på smalbenet eller åtminstone onda ögat.

    SvaraRadera
  3. Min Spader har ofta tur! Nu hade hon precis tur när hon lagade mat till oss, det blev jättegott - igen! Jag tror att det var min jämnårige idol,Ingemar Stenmark, som yttrade "Ju mer man trän ju mer tur har man"

    SvaraRadera
  4. Nilla: Du är rätt fin själv!
    Ingerun: Eller hur. Jag har aldrig hört talas om en bridgespelare som sagt något annat än att de haft otur.
    Katarina: Litet onda ögat blev det nog.
    Esset: Du är tur!

    SvaraRadera