tisdag 15 maj 2012

Har haft givande möte

Definition på givande möte enligt Spader är möten där hon får som hon vill. Andra sorters möten är så kallade skitmöten. Finare ord för skitmöte kan vara onödigt möte.

Kort utdrag från det givande mötet:

Mötesdeltagare 1 (vi kan kalla henne Spader alternativt Gudinna och Skapare av Internet): Jag vill ha det här och det här och det här. Jag har bett om det här förut men inte fått det. Så vill jag ha det här också. Och det här. Och litet av det här till min kollega. OM ni har tid.
Mötesdeltagare 2 (vi kan kalla honom L): Jag förstår. Självklart. Har vi verkligen missat att göra det här? Varsågod här är det! Så klart får du allt du vill. Och vi ska försöka hjälpa din kollega litet också. OM vi får tid.

5 kommentarer:

  1. Åh, en sådan chef vill jag ha! Varför har jag inte det??? =O

    Ja, just ja. Jag jobbar ju i den offentliga sektorn.

    SvaraRadera
  2. Precis som Nilla. Jobbar också i den offantliga sektorn. Suck.

    SvaraRadera
  3. jag gillar din definition av bra och dåliga möten. Den stämmer bra med min definition

    SvaraRadera
  4. Precis den typ av möte jag haft idag då, egentligen den enda
    typen av möten som är värda att bevista.
    Skitonödiga möten är mer synonymt med tidsspillan.
    Bra dag för dig.. och mig :)

    SvaraRadera
  5. Nilla: Sådana chefer finns. Fast deltagarna på det här mötet involverade inget chefskap, däremot en IT-avdelning. De ska normalt strykas medhårs.
    Cina: Dubbelsuck.
    Shamrock: Vi är helt överens,
    Ulrika: Fler sådana möten åt folket! Hurra!

    SvaraRadera