onsdag 9 maj 2012

Missade bussen med 30 sekunder för...

... den gick litet före utsatt tid och Junior var segare än sirap ut genom dörren. Nästa var en aning sen. Typiskt att vindarna inte kändes som de ljuvligaste vårliga just den här dagen.

När bussen åkte förbi Juniors skola blåste en bleknad orienteringskontroll runt i en björk. Då blev man glad att man inte gick i fyran och skulle ut på ett pass. Just idag alltså.

För övrigt har Trollen hemsökt Spader under natten. Sov följaktligen så där. LinkedIn kanske inte var en så god idé?

Dessutom råkade man hyvla sig litet i tummen med rivjärnet. Brukar ju råka så bra saker annars? Undrar om man har tappat kontrollen. Eller kartan och kompassen. Dags att ta ut ny riktning?

Eller så är det bara litet onsdagsblues...

6 kommentarer:

  1. Haha, kanske det. Själv hatade jag orientering i skolan. Fy.

    SvaraRadera
  2. En annan var helt okej. Men det är ju några år sedan!

    SvaraRadera
  3. Rivjärn är något man ska vara inte använda.

    Det vill säga om man är kvinna.

    Män däremot behöver lära sig att hantera rivjärn och öva ofta. :-)

    Vi måste absolut ses snart.

    SvaraRadera
  4. Åh, orientering. Jag avskyr det. Kartläsning och matte. Inte min tekopp.

    SvaraRadera
  5. Du skulle tagit med dig skärmen hem. Då kan du hänga den någonstans och säga att du hittat rätt ;)

    SvaraRadera
  6. Katarina: Vi styr upp något. Må solen lysa först bara.
    Mia: Kan tänka mig dig virra runt med en kompass i högsta hugg. Du vet väl att man ska sjunga om man går i skogen? Går nog bra med ett eller annat danssteg också!
    Shamrock: Jag måste ha en skärm!!!

    SvaraRadera